شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهوری کلمبیا از اعلام آمادگی یکی از اعضای گروه فارک برای آزادی اینگرید بتانکور بلند پایه ترین گروگان این گروه خبر داد.

به گزارش الجزیره، الوارو اوریبه روز جمعه 13 ژوئن در سخنانی گفت: گروه فارک طی نامه‌ای پیشنهاد داده است، در صورتی که دولت کلمبیا یکی از اعضای این گروه را به آمریکا مسترد نکند، اینگرید بتانکور را آزاد خواهد کرد.

اوریبه افزود: من امیدوارم پیشنهاد فارک درباره آزادی بتانکور که طی نامه‌ای به اطلاع Das (پلیس مخفی کلمبیا) رسیده بر مبنای صداقت باشد. ما در صوتی که چنین پیشنهادی تحقق پیدا کند، عضو فارک را مسترد نخواهیم کرد.

اینگرید بتانکور که دارای تابعیت مضاعف فرانسوی – کلمبیایی است، در سال 2002 و در حالی که در جنوب کلمبیا به مبارزات انتخاباتی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مشغول بود، از سوی اعضای گروه فارک ربوده شد. او یکی از 39 گروگانی است که فارک قصد دارد آن‌ها را در قبال آزادی 500 نفر از اعضای خود که در زندان‌های کلمبیا به سرمی‌برند آزاد کند.

رییس جمهوری کلمبیا در ادامه گفت: بله من متعهد شده‌ام در صورتی که فارک گروگان‌هایش را آزاد کند، این فرد (عضوی از گروه فارک که مسئول ازادی بتانکور باشد) را (به آمریکا)مسترد نکنم.

اوریبه افزود:اعضای گروه فارک می‌خواستند بدانند آیا ما می‌توانیم ضمانت بدهیم که آزاد کنندگان گروگان‌ها به جایی که به زندان منتقل شوند، جواز سفر به کشوری دیگری را دریافت کنند. پاسخ ما در این ارتباط مثبت بود، در صورت آزادی گروگان‌ها آن‌ها می‌توانند بلافاصله به هواپیما سوار شوند و به کشور‌های دیگر بروند.

از سویی دیگر نیز لوئیس کارلوس رسترپو کمیسیونر صلح کلمبیا نیز از دریافت پیشنهاد مشابهی از سوی گروه فارک خبر داده است:" یکی از رابط‌های فارک از من خواست درباره تبعید اعضایی از گروه فارک که در آزادی بتانکور نقش دارند تضمین بدهم."

پیشتر مذاکرت برای آزادی گروگان‌های دربند فارک به دلیل استرداد دو تن از فرماندهان ارشد این گروه به بن بست رسیده بود. از همین رو گروه فارک در پیشنهاد جدید خود خواستار آن شده است که دو فرمانده پیشین این گروه که در آمریکا در زندان به سر می‌برند بتوانند جواز سفر به کشور ثالث دیگری را پیدا کنند.

اوریبه اما پیشنهاد پرداخت وجوه نقد، کاهش احکام زندان و اقامت در فرانسه به افرادی از گروه فارک که خود را به همراه گروگان‌های این گروه تسلیم دولت کلمبیا کنند، ارائه داده است.

لوئیس الادیو پرس از گروگان‌های فارک که در ماه فوریه سال جاری آزاد شد، روز دوشنبه 9 ژوئن گفت: فارک گروگان‌های خود و احتمالا بتانکور را آزاد خواهد کرد.

کد خبر 54859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز