سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی فرماندهان گروه فارک که روز دوشنبه19 ماه مه خود را تسلیم دولت کلمبیا کرده بود، گفت: نبرد راه حل نیست و باید مذاکره کرد.

به گزارش سی ان ان، نی اویلا مورنو با نام مستعار کارینا  گفت که وی روز یکشنبه 18 مه تصمیم به ترک گروه فارک گرفت.این فرمانده سابق بخشی از نیرو‌های فارک موسوم به نیروی 47 افزود: به دلیل فشار ارتش کلمبیا تصمیم به ترک گروه فارک گرفته است.

او اعضای گروه فارک را مخاطب قرار داد و گفت: من آن‌‌ها را دعوت می‌کنم که احساساتشان را تغییر دهند. کارینا همچنین در پیامی برای مردم کلمبیا گفت: مهم است که کاری برای صلح انجام دهیم.

این فرمانده سابق فارک افزود: بعد از 24 سال عضویت در گروه فارک می‌خواهم مجددا به جامعه بازگردم. در این لحظه، به تنها چیزی که فکر می کنم. بازگشت به میان خانواده‌ام است.

کارینا گفت:درباره رییس گروه فارک چیزی نمی‌دانم زیرا همه چیز در گروه فارک بسیار تفکیک شده است.

به نوشته ال موندو، کارینا همچنین گفت: در مرگ پدر الوارو اوریبه رییس جمهوری نقشی نداشتم. من دستانم را به این کار آلوده نکرده‌ام. البرتو اوریبه پدر رییس جمهوری کنونی کملمبیا از جمله زمیندارانی بود که در مقابل به گروگان گرفته شدن توسط گروه فارک مقاومت کرد وبه همین دلیل نیز جان خود را از دست داد.

کارینا در بخشی دگیر از سخنان خویش به این نکته اذعان کرد که به دلیل آنکه از سوی نظامیان ارتش کلمبیا محاصره شده بود چاره‌ای جز تسلیم نداشت.کارینا به این نکته اعتراف کرد که پس از شنیدن خبر کشته شدن ایوان ریوس یکی از اعضای فرماندهی مرکزی فارک توسط یکی از محافظان خود شوکه شده  و به دلیل اینکه نمی‌خواست عاقبتی نظیر ریوس گریبان وی را بگیرد خود را تسلیم کرده بود.

کارینا متهم به مداخله در یک سری قتل و آدم ربایی در منطقه انتیوکیا در شمال غرب کلمبیا است.

در سال 2002 جایزه‌ای در حدود یک میلیون دلار برای دستگیری کارینا تعیین شده بود.در آن زمان الوارو اوریبه دستگیری کارینا را از جمله الویت‌های خود در مبارزه با گروه فارک قرار داه بود.

کد خبر 52480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز