جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کلمبیا 14 نفر از روءسای شبه نظامی سابق را جهت محاکمه به اتهام قاچاق مواد مخدر به آمریکا مسترد کرد

به گزارش بی بی سی، مقامات کلمبیایی در این باره گفته‌اند که روءسای شبه نظامی که به آمریکا تحویل داده شدند، نتوانستند به مفاد  قرار داد صلح مبنی بر مرخص کردن نیرو‌های خود عمل کنند.

براساس مفاد قرار داد صلح 2003 همچنین قرار بود، روءسای شبه نظامی به اشتباهات خویش اعتراف کنند.

از سویی دیگر الوارو اوریبه رییس جمهوری کلمبیا در سخنانی گفته است که این مردان به دلیل عدم همکاری با دادستانان و پنهان کردن دارایی‌های خود و مخالفت با پرداخت غرامت به قربانیان خویش به آمریکا مسترد شده‌اند.

شبه نظامیان راستگرای کلمبیایی متهم به ارتکاب هزاران مورد قتل و قاچاق مواد مخدر و پولشویی هستند.

استرداد شبه نظامیان کلمبیایی به آمریکا از سوی مسوءلان آمریکایی بخش مبارزه با مواد مخدر نیز مورد تایید قرار گرفته است.یکی از مقامات آمریکایی مرتبط با بخش مبارزه با مواد مخدر گفته است که 14 نفر از سران یکی از بزرگترین سازمان‌های قاچاق مواد مخدر دست بند به دست وارد خاک آمریکا شده‌اند.

گفته می‌شود این افراد که متهم به قاچاق مواد مخدر، توطئه و پولشویی هستند در شهرهای واشنگتن، میامی تامپا، نیویورک و هوستون مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.

سالواتوره مانکوسو، یکی از فرماندهان ارشد نیرو‌های واحد دفاع شخصی کلمبیا(AUC)، رودریگو تووار پوپو مشهور به خورخه و دیگو فرناندو موریو مشهور به دون برنا، از جمله شناخته شده ترین سران شبه نظامی هستند که به دولت آمریکا تحویل داده شدند.

برخی در کلمبیا براین باور هستند که استرداد این شبه نظامیان به آمریکا مانع از آن خواهد شد تا آن‌ها در دادگاهی در کلمبیا مورد محاکمه قرار گیرند و به اتهامات مبنی بر ارتباط با برخی از مقامات دولت کلمبیا اعتراف کنند.

با این حال بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است تعداد زیادی از مقامات دولت کنونی و دولت سابق کلمبیا با شبه نظامیان مرتبط بوده‌اند. گفته می‌شود تا کنون 31 مقام دولتی کلمبیا به اتهام ارتباط با شبه نظامیان بازداشت شده‌اند.

کد خبر 51861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز