چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: هیئت فرانسوی، اسپانیایی و سوییسی که به منظور مداوای اینگرید بتانکور و سایر گروگان‌های بیمار در بند گروه فارک به کلمبیا رفته بود، از این کشور خارج خواهد شد.

به نوشته ال پاییس، طبق بیانیه صادره از سوی وزارت امورخارجه فرانسه، خروج این هیات در پی مخالفت نیرو‌های مسلح انقلابی (فارک) با حضور این هیات پزشکی انجام گرفته است.

وزارت امورخارجه فرانسه در ادامه بیانیه خود از سفر برنار کوشنر وزیر امورخارجه فرانسه به کلمبیا جهت ادامه مذاکرات برای پیدا کردن راهکاری جهت مداوای گروگان‌های بیمار دربند گروه فارک خبر داده است.

در بیانیه وزارت امورخارجه فرانسه آمده است: حفظ هیئت پزشکی در کلمبیا که توسط یک فروند هواپیما در روز پنجشنبه ۳ آوریل به این کشور اعزام شده بود، در حال حاضر دیگر توجیه پذیر نیست.

این تیم پزشکی باید کلمبیا را ترک کند. البته کشور‌های اعزام کننده تیم پزشکی به کلمبیا همچنان بر اعزام این هیات پایبند خواهند بود، و جهت یافتن یک راه حل انسانی برای ازادسازی بتانکور و سایر گروگان‌های بیمار در بند فارک مجددا به کلمبیا اعزام خواهند شد.

بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه ساعاتی پس از آن صادر شد که فارک معالجه بتانکور و سایر گروگان‌های بیمار در بند خود را توسط تیم پزشکی اعزامی از فرانسه نپذیرفت.

فارک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این هیئت را نمی‌پذیریم زیرا بدون انجام توافق با ما اعزام شده است.

کد خبر 48226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز