شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه فرانسه قرار است دوشنبه به آمریکای جنوبی سفر کند تا به لابی برای آزادی اینگرید بتانکورت، سیاستمدار کلمبیایی بپردازد که سال‌هاست در اسارت شورشیان چپگرا به سر می‌برد.

خبرگزاری آلمان از پاریس گزارش داد، بتانکورت، نامزد سابق ریاست جمهوری کلمبیا دارای حق شهروندی دوگانه فرانسوی کلمبیایی است و مشهورترین گروگانی است که در اختیار نیروهای انقلابی مسلح کلمبیا موسوم به فارک قرار دارد.

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد، برنار کوشنر قرار است روز دوشنبه با آلوارو اورایب، رییس جمهور کلمبیا داشته باشد. روز سه‌شنبه هم او به کیتو سفر می‌کند تا با رافائل کوررئا، رییس جمهور اکوادور ملاقات کند و پس از آن روز چهارشنبه با هوگو چاوز، رییس جمهور ونزوئلا دیدار خواهد کرد که یک بار پیش از این نقش میانجی را برای آزادی گروگان‌های اسیر فارک بازی کرده است.

کوشنر قرار است درباره آزادی گروگان‌های فارک و روابط این سه کشور آمریکای جنوبی با اروپا و همچنین علاقه فرانسه به عادی شدن روابط این همسایگان با طرف‌های مقابلش تبادل نظر کند.

حملات فرامرزی نیروهای کلمبیایی به اکوادور که موجب کشته شدن یکی از رهبران فارک شد، به وخامت روابط این سه کشور همسایه انجامید.

کد خبر 49935

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز