سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادستان‌های دادگاه عالی ضدتروریسم اسپانیا تحقیقات اولیه را درباره ارتباط‌های احتمالی میان گروه شبه‌نظامیان جدایی‌طلب باسک (اتا) و ارتش مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری آلمان از مادرید گزارش داد، دادستان‌ها خواستار ارایه فوری اطلاعات از سوی دولت کلمبیا شده‌اند که اخیرا گفته است فارک تلاش داشته پنج سال پیش با اتا برای طراحی حملاتی علیه سیاستمداران کلمبیا یا شخصیت‌هایی که از مادرید دیدن می‌کنند یا ساکن آن هستند، تماس برقرار کند.

اهداف نهایی شامل آندرس پاسترانا (Andres Pastrana)، رییس جمهور سابق و فرانسیسکو سانتوس (Francisco Santos)، معاون رییس جمهور بوده‌اند.

این اطلاعات بر مبنای ایمیل‌هایی بوده که در رایانه رائول رییس (Raul Reyes)، فرد شماره 2 فارک کشف شده است. او در حمله هوایی نیروهای کلمبیایی در اول مارس کشته شد.

بنا به اعلام خاویر زاراگوزا (Javier Zaragoza)، دادستان دادگاه ملی، این ایمیل‌ها به حضور اعضای اتا در اردوگاه‌های آموزشی فارک اشاره داشته و کلمبیایی‌هایی را معرفی کرده است که امکان هدف قرار دادن آنها در مادرید وجود داشته است.

این دادگاه همچنین ارایه گزارشی مشروح توسط پلیس اسپانیا را درباره روابط حال و گذشته میان اتا و فارک را از جمله در خصوص احتمال حضور اعضای فارک در اقداماتی که مرتبط با گروه اتاست، خواستار شده است.

کد خبر 54009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز