دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

با وجود اینکه روسیه در گذشته‌ای نه چندان دور یک کشور کمونیستی تمام عیار بود اما اکنون پایتخت این کشور بیش از هر شهر دیگری در جهان میلیاردر دارد.

مسکو، شهر میلیاردر‌ها
مسکو: مجله فوربس در تازه‌ترین شماره خود اعلام کرده که مسکو با سبقت گرفتن از نیویورک نام خود را به صدر جدول ارتقا داده است و در حال حاضر 74 میلیاردر در مسکو زندگی می‌کنند. ثروتمند‌ترین فردی که در مسکو اقامت دارد، مالک یک شرکت بزرگ تجهیزات الکترونیکی است که ثروت او 6/28 میلیارد دلار برآورد می‌شود. نفر دوم فهرست هم مالک یک کارخانه فولاد است که ثروتش در 2 سال گذشته دو برابر شده و به 5/24 میلیارد دلار رسیده است.

مادربزرگ ماجرا‌جو
بوستون:یک مادربزرگ 55 ساله که انرژی سرشاری دارد، می‌خواهد نام خود را در کتاب رکورد‌های گینس ثبت کند.گزارش‌ها حاکی از آن است که این زن می‌خواهد در 7 نقطه جهان در رقابت‌های دوی ماراتن شرکت  و   یک میلیون دلار اعانه جمع‌آوری کند. این مادر بزرگ خیر، هدف خود از جمع آوری این پول را کمک به یک مرکز بازپروری معتادان اعلام کرده است. این در حالی است که نوه  این مادر بزرگ نیز برای درمان اعتیاد در همین مرکز بستری است. مادربزرگ ورزشکار گفت: می‌دانم هدف سختی را دنبال می‌کنم اما قصد دارم نشان دهم هر کسی در هر سنی که باشد، می‌تواند به دیگران کمک کند. گفتنی است که این زن در جوانی به طور حرفه‌ای ورزش می‌کرده و در دو ماراتن تبحر دارد اما با توجه به افزایش سن او، شرکت در دو ماراتن آن هم در 7 نقطه مختلف از جهان کار ساده‌ای نخواهد بود.

بازگشت نام‌های قدیمی
مکزیکو‌سیتی: پس از چندین سال تمایل والدین برای نامگذاری فرزندان با اسامی جدید، اکنون بار دیگر استفاده از نام‌های قدیمی باب شده است. کارشناسان می‌گویند معمولا هر 90 سال یک‌بار این اتفاق می‌افتد و مردم به استفاده از نام‌های قدیمی علاقه‌مند می‌شوند.

جیره‌بندی باغ
ادینبرا: مردم اسکاتلند به حدی به دریافت  زمین‌های حاصلخیز دولتی علاقه‌مند شده‌اند که گاهی متقاضیان مجبورند یک دهه در فهرست انتظار بمانند. اعطای زمین به مردم برای باغبانی و گل‌کاری، برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم باب شد،  این در حالی است که بار دیگر سبزی و گل‌کاری به حرفه مورد علاقه مردم تبدیل شده و شهروندان برای دریافت زمین‌ها صف می‌کشند.

رابطه فوتبال ومصرف برق
لندن: محققان به تازگی دریافته‌اند که پس از تماشای مسابقات فوتبال یا سریال‌های تلویزیونی جذاب، مصرف برق به‌شدت افزایش می‌یابد. به گفته آنها مردم پس از تماشای تصاویر هیجان انگیز دوست دارند چیزی بخورند و معمولا اولین گزینه نوشیدن چای است. برای مثال پس از تمام شدن یکی از مسابقه‌های جام جهانی 1990 بین آلمان و انگلیس، یک میلیون نفر در لندن به طور همزمان کتری‌های برقی خود را روشن کردند.

همچنین پس از اتمام آخرین قسمت یک سریال پر طرفدار در انگلیس، 2 هزار و 600 مگاوات برق در آشپزخانه‌های لندن مصرف شد. با این حال کارشناسان اعلام کرده‌اند که سریال‌ها و مسابقات ورزشی کم‌هیجان چنین تاثیری ندارند. برای مثال یکی از سریال‌های مشهور انگلیسی که سال‌ها روی آنتن رفت و ریتم کندی داشت ، تنها 400 مگاوات افزایش مصرف برق به وجود می‌آورد.

کد خبر 49488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز