منو کافی‌شاپ‌ها معمولا لیست بلند بالایی است از انواع نوشیدنی‌، آن هم با اسم‌های عجیب‌. در اغلب موارد هم نتیجه سفارشمان مطابق با ذائقه ما نیست. در این مطلب روش تهیه خانگی ماکیاتو آمده است.

كافه - ماكياتو

اغلب ما وقتی به کافی‌شاپ می‌رویم و در منو، لیست بلند بالایی از انواع و اقسام نوشیدنی‌ را آن هم با اسم‌های عجیب‌وغریب می‌بینیم و فقط بر اساس اسم یا جذابیت ظاهری عکس نوشیدنی یکی را انتخاب می‌کنیم. نتیجه هم معمولا صد درصد مطابق با سلیقه ما نیست ولی هر مشکلی راه‌حلی دارد. این نوشیدنی‌ها را می‌توان در خانه هم با اندک امکانات موجود تهیه کرد. در این مطلب روش تهیه ماکیاتو آمده است.

بیشتر بخوانید:
 کافی‌شاپ در خانه | راهنمای کامل درست‌کردن قهوه فرانسه

کافی‌شاپ در خانه | راهنمای کامل درست‌کردن شیر نسکافه

  • مواد لازم

۲ فنجان قهوه اسپرسو
نصف فنجان شیر
کمی سیروپ (سس کارامل)

نکته: شیری که برای ماکیاتو استفاده می‌کنید بهتر است پرچرب باشد تا به شکل ریز کف کند.

شیر را روی حرارت ملایم بجوشانید تا کف کند. شیر را بعد از جوشیدن و کف کردن به آرامی در فنجان بریزید. حالا نوبت ریختن اسپرسو در فنجان است. اسپرسو را به آرامی بریزید تا کف شیر روی آن قرار گیرد. می‌توانید برای تزئین روی ماکیاتو از کف شیر و کمی شربت کارامل استفاده کنید.

  • طرز تهیه سس کارامل

برای درست کردن یک پیمانه سس کارامل، یک پیمانه عسل را با یک و نیم قاشق چایخوری طعم‌دهنده کارامل و مقداری آب جوش هم بزنید تا به صورت سسی غلیظ و یکدست دربیاید. بعد از خنک شدن در یخچال نگهداری کنید.

منبع: آشپزی مثبت

کد خبر 483961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha