اگر به چند قانون ساده در مورد تغذیه پایبند باشید برای همیشه شکمی صاف خواهید داشت.

تغذیه - رژیم - غذا

به گزارش همشهری آنلاین، اسپوتنیک به نقل از پرتال اسم‌ام‌نیوز نوشت: اگر چند قانون ساده در مورد تغذیه را رعایت کنید و این کار را پی در پی انجام دهید، برای همیشه شکمی صاف خواهید داشت. 

بیشتر بخوانید: 

دلایل شکست در رژیم لاغری چیست؟

درمان‌های خانگی برای کاهش چربی ناحیه شکم

۷ باور نادرست در مورد چاقی

۸ فایده تناسب اندام که از آن بی‌خبرید

۱۱نسخه از ۱۱ کشور برای تناسب اندام

  • جایگزین کردن ادویه به جای نمک

ادویه‌جات سوخت‌وساز بدن را افزایش داده و روند سوزاندن چربی بدن را فعال می‌کند. برای چنین چاشنی‌ها، متخصصان تغذیه زنجبیل، خردل، فلفل سیاه و فلفل قرمز را پیشنهاد می‌دهند. برای رسیدن به اثر کاهش وزن، توصیه می‌شود بیش از ۳ گرم نمک در روز مصرف نکنید. 

  • امتناع از شیرینی و نوشیدنی‌های مایع شیرین

پزشکان یادآوری می‌کنند که قند به شکل مایع فوراً در بدن جذب می‌شود. بنابراین برای شروع کاهش وزن باید هر نوع نوشیدنی شیرین را از رژیم غذایی حذف کنید. با افزودن میوه‌ها در آب می‌توان از یک مایع چربی‌سوز خوب بهره‌مند شوید و نوشابه مصرف نکنید. 

  • ناهار خود را زود بخورید 

کارشناسان در زمینه تغذیه سالم توصیه می‌کنند ناهار را حداکثر ۱۵ ساعت قبل خواب بخورید. در عین حال، وعده غذایی باید شامل غذاهای سبک و کم کالری باشد. چنین رژیم غذایی تأثیر مفیدی بر میزان متابولیک دارد و به کاهش وزن کمک می‌کند.

  • محصولات پروتئینی برای صبحانه 

وعده‌های غذایی صبحگاهی باید شامل فیبر، چربی‌ها و پروتئین‌ها باشند. جذب این غذاها زمان زیادی لازم دارد که احساس ماندگاری طولانی‌مدت را به وجود می‌آورد و میان وعده‌های غیرضروری را از بین می‌برد.

  • شام سبک

عصر زیاد پرخوری نکنید. شام باید متعادل و سبک باشد. بهتر است در ساعت ۱۸-۱۹ شام خود را میل کنید. 

متخصصان تغذیه معتقدند این قوانین به مقابله با وزن اضافی کمک می‌کنند. مهم است که برای فعالیت بدنی و ورزش خود نیز وقت بگذارید. 

کد خبر 478761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha