یکی از اصلی‌ترین راه‌های کاهش وزن، داشتن رژیم غذایی است. برخی مواد غذایی هستند که مصرف آن‌ها به صورت ناشتا می‌تواند موجب کاهش وزن و لاغری شما شود.

مواد غذایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خراسان، برای کاهش وزن و لاغر شدن راه‌های بسیاری وجود دارد ولی اصلی‌ترین و مؤثرترین آنها داشتن یک رژیم غذایی سالم و آگاهانه است. در ادامه برخی مواد غذایی که مصرف آنها به صورت ناشتا شما را لاغر می‌کند، ذکر می‌شود.

  • آلوئه‌ورا با آبلیمو

مخلوط آلوئه‌ورا و لیمو، روند هضم را آسان می‌کند و آب اضافه بدن را از بین می‌برد که در نهایت به کاهش وزن می‌انجامد. اما چگونه این معجون را درست کنیم؟

یک برگ آلوئه‌ورا را بردارید، پوست روی آن را بکنید به طوری که ژل داخل آن مشاهده شود. ژل آن را با قاشقی جدا کنید و آن را در ظرفی بریزید. یک لیمو بردارید و آب آن را بگیرید، سپس آن را با یک لیوان آب و ژلی که از آلوئه‌ورا جدا کرده‌اید، مخلوط کنید. برای اینکه ژل در آب حل شود، به آن کمی گرما دهید. شعله گاز را روی حرارت متوسط بگذارید و منتظر بمانید تا مخلوط یکدست شود. پس از آنکه معجون شما آماده و ولرم شد، آن را بنوشید.

  • بادام

یکی از ترفندهای رایج سلامتی در هند، خوردن یک مشت بادام در صبح است. این عادت سلامتی، نه‌تنها قدرت و عملکرد ذهن ما را بالا می‌برد، بلکه طبق تحقیقات اخیر، به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. مطالعات نشان داده، کاهش وزن افرادی که روز خود را با خوردن بادام آغاز کردند و رژیم غذایی کم‌کربوهیدراتی داشتند، نسبت به افرادی که همان رژیم را داشتند، اما بادام مصرف نمی‌کردند، در طول شش ماه ۷ درصد بیشتر بوده است.

  • نان جو

تفاوت نان سفید با نان جو این است که نان سفید از آرد تصفیه‌شده درست شده که نه‌تنها سالم و مغذی نیست بلکه فیبر کمی نیز دارد، در حالی که نان جو سرشار از فیبر و فاقد چربی‌های اشباع‌شده است. اگر شما برای صبحانه، به جای نان سفید، نان جو مصرف کنید، تا زمان ناهار احساس گرسنگی نخواهید کرد.

کد خبر 508448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار