همه ما از روی ظاهر، افراد را قضاوت می‌کنیم و قضاوت می‌شویم. برخی معتقدند می‌توان از نوع و طرز لباس پوشیدن افراد به شخصیت و نوع تفکر آنها پی برد. به نوعی با توجه به فرم لباس پوشیدن افراد، درباره‌ سبک زندگی، نوع شخصیت، طرز تفکر و طبقه اجتماعی آنها پیش‌داوری می‌کنیم.

مد - فشن - لباس - پوشاك

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از ریدرز دایجست نوشت: برای مثال وقتی ما کسی را با لباس سبز و گشاد بلند، شلوار برمودای قرمز و جوراب تا ساق پای زرد می‌بینیم، نمی‌گوییم: «زیادی شاد است». امروزه کمتر کسی است که استایل هنری را نشناسد و نفهمد که این سبک لباس پوشیدن افراد هنری با سلیقه و طبع خاص است. مهم نیست که چرا ما از روی لباس پوشیدنمان قضاوت می‌شویم؛ بلکه مهم این است، بتوانیم این اتفاق را کنترل کنیم. بله، ما اگر این روند را طبیعی بدانیم و درباره‌اش فکر کنیم، می‌توانیم بر آن اثر دلخواه‌خود را بگذاریم. علاوه بر این موضوع چند نکته‌های دیگری هم هستند که کسی به‌صراحت و رایگان برای ما نمی‌گوید و در ورک‌شاپ‌های مد و فشن هم خبری از این نکته‌ها نیست؛ اما در ادامه این مطلب، می‌توانیم خلاصه‌ای از این نکات مهم‌ را مرور کنیم.

  • استایل خودت را داشته باش

افرادی با شخصیت ثابت و استوار، معمولا استایل لباس پوشیدن خاصی برای خودشان دارند؛ اما بهتر است این را بدانیم که استایل به معنای خاص کت و شلوار پوشیدن برای مردان و پاشنه بلند برای زنان نیست بلکه به معنای فرم و استایلس است که هم ابعاد حرفه‌ای شما در کارتان را حفظ کند و هم شما راحت باشید. اگر با کت و شلوار و پاشنه بلند راحت هستید این انتخاب شماست؛ اما اگر راحت نیستید به بهانه «چون دیگران اینگونه لباس می‌پوشند» خود را عذاب ندهید.

  • زیاد وقت صرف انتخاب لباس نکن

اول صبح برای انتخاب لباس زیاد وقت نگذاریم، چون ممکن است کل روز ما را خراب کند. اگر ما وقتی بیش‌ از حد برای انتخاب لباس بگذاریم ممکن است به موقع به سرکار، جلسه و یا غیره نرسیم و این تاخیر، ما را از کل برنامه روزانه‌مان عقب می‌اندازد. بهتر است از شب قبل لباس‌هایمان را انتخاب و آماده کنیم.

  • برده دنیای صنعتی و امیال خود نشو

تلویزیون، سایت‌ها، بازارهای پوشاک همگی ما را به سمتی که مصرف‌گرا باشیم هدایت می‌کند؛ اما آیا ما مجبوریم که اینگونه شویم؟ ما نباید فراموش کنیم انسان میل شدیدی به تنوع‌گرایی و کمال‌گرایی دارد تا هر کجا که ما خرید کنیم و همه کمدهای خانه‌ خود را پر کنیم از لباس، کفش و غیره باز هم سیر نمی‌شویم. پس بهتر است قبل از به خرید رفتن موارد مورد نیاز خود را لیست کنیم و غیر از آن چیزی را که مورد نیازمان نیست نخریم.

  • شبکه‌های اجتماعی را باور نکن

روزانه چیزهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی و مخصوصا اینستاگرام، بدون هیچ پرداخت و هزینه‌ای آپلود می‌شوند که نه تنها راست نیستند؛ بلکه به کل با ماهیتی که ما می‌بینیم متفاوت هستند. برای خرید اینترنتی تا جنس را کامل ندیده، لمس نکرده که جنس آن را متوجه شویم و از صحت و سلامت آن اطمینان حاصل نکرده‌ایم، پولی پرداخت نکنیم.

  • قوانین مد و فشن، بر اساس اندیشه‌ای به وجود آمده‌اند

قوانین مد و فشن تنها برای آراستگی و مرتب بودن لباس‌هایمان به وجود نیامده‌اند. مطمئن باشیم هر استایلی که به وجود می‌آید و مد می‌شود حتما قوانین و اندیشه‌هایی پشت خود دارد که تبلیغاتی خاصی درباره آنها صورت می‌گیرد. بدون اطلاع و تحقیق درباره این اندیشه‌های فلسفی و قوانین استایلی آن را حمایت نکنید و حاضر به پوشیدنشان نباشید. اگر از استایل خاصی خوشتان می‌آید درباره‌ی آن تحقیق کنید و با اطلاع از اندیشه‌اصلی آن را بپوشید.

  • فراموش نکن رئیس کیست

لباس‌ها برای این در مغازه‌ها هستند که ما آنها را بخریم و پول پرداخت کنیم. کسی که تعیین کننده است نه تولیدکننده، نه خیاط و نه فروشنده است؛ بلکه شما تعیین کننده هستید. شما کیف پولتان در جیبتان است و داخلش پول است که می‌‍‌توانید آن را خرج کنید و می‌توانید نکنید. چیزی را انتخاب می‌کنید و می‌خرید یا از چیزی خوشتان نمی‌آید و نمی‌خرید. پس شما رییس هستید.

  • سلیقه انتخابی خود را داشته باش

این موضوع که ما از چه مدل لباسی خوشمان نمی‌آید به اندازه لباس‌هایی که دوست داریم مهم است و باید به آن اهمیت بدهیم. ما به خرید می‌رویم و چیزهایی که دوست داریم را می‌خریم. این جمله همیشه درست نیست؛ بلکه گاهی اوقات ما به خرید می‌رویم و چیزهایی که دوست نداریم را نمی‌خریم. نفرت ما از لباس‌هایی که دوست نداریم به اندازه لباس‌هایی که به آنها علاقه داریم مهم است.

  • به پوسترهای مدل‌ لباس‌ها اعتماد نکن

گاهی اوقات برای لباس‌ خریدن کمی بی‌حوصله می‌شویم؛ از کاتالوگ لباسی را انتخاب می‌کنیم و سایز خودمان را می‌گیریم. این کار از هر زاویه‌ای و در هر صورتی غلط است. به بیان واضح‌تر اینکه ممکن است آن مدل لباس فقط به سایزی که تن مانکن است خوب باشد و در سایزهای بزرگ‌تر و کوچک‌تر ایراد الگویی داشته باشد به علاوه اینکه ما هنوز جنس و نوع دوخت‌‎لباس را بررسی نکردیم. به یاد داشته باشیم که سایز مناسب در برخی موارد حتی از مدل لباس مهم‌تر است.

  • لباس‌های گران من را جذاب‌تر می‌کند

این باور پر بیراه نیست؛ ولی کاملا هم درست نیست. اگر لباسی که انتخاب کردیم و پسندیدیم باکیفیت تر از لباس‌های دیگر بود بهتر است آن را بخریم؛ زیرا کپ قشنگ‌تری بر تن دارند و بهتر از لباس‌های ارزان هستند و در مدت طولانی‌تری می‌توانیم از آن لباس انتخاب کنیم. اینگونه پول خود را هدر نداده‌ایم و آشغال بیشتری هم تولید نکرده‌ایم.

  • کفش یدک همراه کفش‌های خوشگل

هر کفش خوشگلی الزاما نباید پا را اذیت کند ولی اگر کفش‌هایی که برای مهمانی و جلسات طولانی مدت استفاده می‌کنید پایتان را می‌زند و تمرکز را از شما می‌گیرد، پیشنهاد ما این است که با خودتان حتما کفشی که با آن راحت هستید به همراه داشته باشید. برای زنان: اگر کفش پاشنه بلند می‌پوشید کفشی راحت با پاشته متعادل و طبی به همراه خود داشته باشید و برای مردان: اگر کفش‌های نوک تیز می‌پوشید حتما کفشی اسپرت مانند کالج‌های راحتی و طبی همراه خود داشته باشید.

  • مد و فشن فقط در حد پیشنهاد هستند نه اجبار

در آخر بهتر است این مورد به خوبی یادمان بماند، مد و استایلی که به وجود می‌آید و در دوره‌ای از زمان خیلی طرفدار پیدا می‌کند، برای ما فقط یک پیشنهاد است نه بیشتر. اگر خوشمان نمی‌آید انتخابش نمی‌کنیم و استایلی را که خودمان دوست داریم و از نظر روانی در تضاد با ما نیست را انتخاب می‌کنیم، حتی اگر مد آن دوره از زمان نباشد. به هر حال این موضوع شخصی‌تر از آنی است که دیگران برایمان انتخاب کنند و مهم‌تر از آن که بگوییم چون دیگران می‌پوشند پس منم می‌پوشم.

کد خبر 480333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha