دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

گروه بورس: تازه‌ترین آمار دریافتی حاکی از آن است که سهام شرکت‌های کوچک بازار در بهمن ماه در صدر سودآورترین سهام بورس قرار دارند.

به گزارش خبرنگار همشهری، همزمان با آغاز دور دوم رکود بازار در 6 ماه دوم سال، سهام شرکت‌های کوچک با رونق مواجه شدند و استقبال سهامداران از این سهام در بهمن‌ماه نیز ادامه یافته است.

پس از آن‌که بورس تهران در پائیز امسال با رکود فصلی مواجه شد، خط حرکت شاخص‌ها همزمان با زمستان روند صعودی به خود گرفت اما دیری نپایید که این روند صعودی دوباره جای خود را به روند نزولی داد و بار دیگر بورس تهران دچار رکود شد اما در این میان سهام برخی از شرکت‌های کوچک بازار از جمله سهام گروه تجهیزات با استقبال بازار مواجه شدند و توانستند بیشترین سود را نصیب سهامداران خود کنند.

آخرین آمار دریافتی نشان می‌دهد: شرکت‌های گروه صنعتی ملی، رادیاتور ایران، نصیر ماشین، فیبر ایران و قند نقش‌جهان رده‌های اول تا پنجم پرسودترین شرکت‌های بورس را در بهمن‌ماه امسال از  آن خود کرده‌اند.

ارزش هر سهم گروه صنعتی ملی در طول بهمن‌ماه امسال 94‌‌درصد رشد کرده و 728 ریال سود به جیب سهامداران خود واریز کرده است.

شرکت‌های رادیاتور ایران، نصیر ماشین و فیبر ایران نیز در طول بهمن ماه امسال به ترتیب 63، 31 و 30 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

ارزش هر سهم شرکت قند نقش جهان نیز در طول بهمن 29 ‌درصد رشد کرده است.

همچنین از جمله شرکت‌هایی که توانستند در طول بهمن ماه سود خوبی را از محل افزایش قیمت سهام نصیب سهامداران خود کنند می‌توان به شرکت‌های ناب، کف، سایپا شیشه، کاشی سینا، نوش مازندران و ایران مرینوس اشاره کرد.

به طور کلی همزمان با آغاز رکود زمستانی در بورس تهران شرکت‌های کوچک بورس رتبه‌های اول تا بیستم جدول معاملات سهام را به لحاظ درصد نوسان از آن خود کرده‌اند.

کد خبر 44646

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز