دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: سهام 173 شرکت روز دوشنبه 8 بهمن 86 در تالارهای بورس تهران معامله شد.

حجم سهام معامله شده در این روز 68 میلیون سهم به ارزش بیش از 321 میلیارد ریال بود.
در نتیجه داد و ستدهای این روز شاخص بورس(سود نقدی و قیمت) رو به رشد گذاشت و با 261.6 واحد رشد به مرز 37 هزار واحد نزدیک شد.

شاخص عملکرد تالار اصلی هم 1.14 واحد بالاتر رفت و روی 10 هزار و 642 واحد متوقف شد. مهمترین علت رشد شاخص در این روز معاملات انجام شده روی سهام ملی صنایع مس اعلام شد.

همچنین شاخص عملکرد تالار فرعی در مبادلات این روز 172  واحد افزایش نشان داد و روی 11 هزار و 560 واحد ایستاد.

شاخص صنعت نیز تحت تاثیر معاملات امروز با 64.4 واحد افزایش به رقم 8 هزار و 223 واحد نزدیک شد.

اما شاخص مالی تنها شاخصی بود که سیری صعودی را به دنبال معاملات 8 بهمن طی کرد و با 57 واحد کاهش به رقم 19 هزار و 632 واحد بازگشت.

طی خرید و فروش‌های این روز بیشترین رشد قیمت از آن صنعتی بوتان، قند نقش جهان، پارس دارو، نیروترانس، موتورسازان تراکتور، سرمایه گذاری معادن و فلزات، رادیاتور ایران و ملی صنایع مس شد.

در مقابل شرکت‌های ایران سوئیچ، تکنوتار، آهنگری تراکتور، داروسازی عبیدی، توسعه معادن روی، ایرانیت و سیمان مازندران امروز با کاهش قیمت معاملات را به پایان بردند.
بر اساس گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام معاملات انجام شده روی سهام شرکت‌های ملی صنایع مس، پتروشیمی خارک، چادرملو، سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری بانک ملی، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و سرمایه گذاری معادن و فلزات بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص‌ها داشتند.

از سوی دیگر معاملات سهام شرکت‌های ایران سوئیچ، پارس خودرو، سیمان مازندران، پتروشیمی اراک، فولاد خوزستان و گل گهر بر روند رشد شاخص‌ها تاثیر منفی داشت.
بر اساس دستورهای خرید و فروش ثبت شده در سیستم‌های رایانه‌ای کارگزاری‌ها امروز بیشترین دستور خریدها برای سهام شرکت‌های ایران خودرو دیزل، تراکتورسازی ایران، دارویی سبحان، بانک اقتصاد نوین، سرمایه گذاری بانک ملی، سایپا، آلومینیوم ایران، دارویی لقمان ، سرمایه گذاری رنا و سیمان کارون صادر شده است.

همچنین بیشترین دستور فروش ثبت شده در این روز به شرکت‌های سرمایه گذاری بوعلی، کل گهر، پتروشیمی اراک، باما، صنایع شیمیایی، تایدواتر، سرمایه گذاری صنعت و معدن و سیمان سپاهان اختصاص دارد.

آمارها نشان می‌دهد: امروز در مجموع قیمت سهام 67 شرکت با رشد و 78 شرکت با افت روبرو شد و نیز سهام 28 شرکت نیز تغییر قیمتی را تجربه نکرد.

کد خبر 42843

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز