سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: سیر صعودی شاخص بورس تهران (سود نقدی و قیمت) یک روز بیشتر دوام نیاورد.

شاخص بورس پس از اینکه دیروز با 261.6 واح رشد مواجه و به رقم بی سابقه 37 هزار واحد نزدیک شد، دوباره روز سه‌شنبه 9 بهمن با از سر گیری روند نزولی 186.5 واحد افت کرد و به 36 هزار و 813 واحد رسید.
دلیل اصلی افت شاخص در این روز باز گشایی نماد فولاد مبارکه و حجم زیاد عرضه ملی صنابع مس شناخته شده است.
در این روز شاخص عملکرد تالار فرعی با 116 واحد افت به رقم 111 هزار و 445 واحد بازگشت و شاخص عملکرد تالار اصلی هم با کاهش 5.6 واحدی خود روی 9 هزار و 59 واحد متوفق شد.
شاخص صنعت در این روز 44.7 واحد پایین‌تر آمد تا به رقم 8 هزار و 178 واحد برسد. در مقابل شاخص مالی سه دهم واحد افزایش یافت و به عدد 19 هزار و 633 واحد نزدیک شد.
بر اساس گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام بیشترین افزایش قیمت امروز از آن شرکت‌های فراورده‌های نسوز ایران، پتروشیمی اصفهان، کاربراتور ایران، کاشی و سرامیک سینا و آلومتک شد.
از سوی دیگر شرکت‌های زامیاد، تکنوتار، هپکو، مهرام و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین کاهش قیمت را در داد و ستدهای امروز تجربه کردند.
در جریان داد و ستدهای امروز بیشترین دستور خریدهای ثبت شده مربوط به سهام شرکت‌های تراکتورسازی ایران، ایران خودرو دیزل، دارویی سبحان، بانک اقتصاد نوین، چادرملو، آلومینیوم ایران، سیمان درود، سایپا، پارس دارو و پتروشیمی فارابی بود.
همچنین بیشترین دستور فروش‌ها امروز برای سهام پتروشیمی اراک، سرمایه گذاری بوعلی، ملی صنایع مس، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری صنعت و معدن، تاید واتر، صنایع شیمیایی، فولاد خوزستان و زامیاد صادر شد.
در مجموع طی مبادلات امروز تالارهای بورس تهران، سهام 182 شرکت بین فعالان این بازار رد و بدل شد که از این میزان قیمت سهام 73 شرکت افزایش یافت و سهام 72 شرکت نیز افت قیمت را تجربه کرد.
قیمت سهام 37 شرکت نیز بدون تغییر باقی ماند.
کد خبر 42941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز