گروه بورس: آخرین آمار دریافتی حاکی از این است که شرکت‌های لیزینگ سودآورترین سهام و بانک‌ها زیان‌ده‌ترین سهام، گروه واسطه‌گری‌های مالی در سال ۸۶ بودند.

به گزارش خبرنگار همشهری، بررسی وضعیت معاملات گروه واسطه‌گری‌های مالی در سال 86 نشان می‌دهد که شرکت‌های رایان‌سایپا و لیزینگ ایران سودآورترین سهام این گروه بودند.

ارزش هر سهم رایان سایپا در سال گذشته 24 درصد رشد کرده و 509 ریال سود به جیب سهامداران خود واریز کرد. در این مدت 8/11 میلیون سهم رایان‌سایپا توسط 790 نفر خریداری شد.

شرکت لیزینگ ایران نیز در سال گذشته با 269 ریال افزایش قیمت، 22 درصد رشد را تجربه کرد.

در این مدت 4/61 میلیون سهم لیزینگ ایران توسط 3 هزار و 871 نفر خریداری شد. اما در این گروه 2 شرکت لیزینگ غدیر و لیزینگ صنعت و معدن نتوانستند با اقبال بازار مواجه شوند و هرکدام به‌ترتیب با 3‌و 58 درصد کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

بانک‌ها

اما در گروه بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری هیچکدام از شرکت‌ها نتوانستند عملکرد مطلوبی داشته باشند و هر 4 بانک حاضر در بورس در طول سال 86 با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

در این میان بانک اقتصاد نوین با 20 درصد زیان، بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد.
بانک‌های پارسیان، کارآفرین و مؤسسه مالی و اعتباری سینا نیز هر کدام به‌ترتیب با 7/16، 1/1 و 17 درصد کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

صنعت سرمایه‌گذاری

در گروه شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز به غیراز 3‌شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی، سرمایه‌گذاری ملی و سرمایه‌گذاری توسعه ملی، باقی شرکت‌ها با روند نزولی قیمت سهامشان روبه‌رو بودند.

ارزش هر سهم شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی در سال گذشته 22 درصد، سرمایه‌گذاری ملی 6/9 درصد و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی 2/9 درصد افزایش یافت اما در مقابل، ارزش سهام مابقی شرکت‌های سرمایه‌گذاری بین 13 تا 46 درصد در سال گذشته کاهش یافت.

کد خبر 47632

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز