شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

شاخص بورس تهران در مبادلات روز شنبه ۱۱ خرداد، از مرز ۳۹ هزار واحد عبور کرد.

به گزارش خبرنگار همشهری، این برای اولین بار است که شاخص بورس (سود نقدی و قیمت) توانسته به مرز ۳۹ هزار واحد برسد.

در سال های گذشته شاخص سود نقدی وقیمت تنها توانسته بود به مرز ۳۶ ‌هزار واحد برسد اما این شاخص از ابتدای سال جاری توانست ابتدا از مرز ۳۷ و ۳۸ هزار واحد بگذرد و سپس در مبادلات روز شنبه مرز ۳۹ هزار واحد را در نوردد.

همه این اعداد رکورد های جدیدی برای بورس تهران محسوب می شوند؛ ضمن اینکه شاخص قیمت یا شاخص کل هم توانست با عبور از عدد ۱۰ هزار و ۴۲۵ واحد به بالاترین حد خود در طول ۱۴ ماه گذشته برسد.

این اتفاقات همزمان بود با افزایش دامنه نوسان شرکت‌ها از ۲ به ۳ ‌درصد و انتشار اخبار جدیدی درباره خروج سیمان از سبد حمایتی دولت رخ داده است.

هرچند خبر خروج سیمان از سبد حمایتی دولت در طول سال‌های گذشته به‌طور مکرر اعلام شده و سر آخر هم به نتیجه‌ای نرسیده است اما گویی بازار هر بار به این خبر چراغ سبز نشان می‌دهد.

در پایان مبادلات شنبه، شاخص سود نقدی و قیمت توانست با ۱۶۵ پله صعود به ۳۹ ‌هزار و ۳۲ ‌واحد برسد. شاخص کل هم با ثبت ۴۵ ‌واحد افزایش به ۱۰ ‌هزار و ۷۴۷ واحد رسید.

همچنین شاخص‌های بازار اول و بازارد وم که به تازگی محاسبه می‌شوند نیز توانستند روند صعودی داشته باشند و هر کدام به ترتیب با ۴۹ و ۷ واحد افزایش روبه‌رو شدند.

کد خبر 53767

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز