شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

گروه بورس: ارزش بورس تهران برای نخستین بار در تاریخ از مرز ۶۷ میلیارد دلار عبور کرد.

به گزارش همشهری، یکشنبه هفته گذشته با عرضه سهام پالایشگاه اصفهان ارزش بورس به 57 میلیارد دلار رسیده بود. اما در پی یک روز رویایی، رکورد‌های متعددی در بورس تهران شکسته شد.

بورس تهران برای اولین بار صاحب یک شرکت 10‌میلیارد دلاری شد و ارزش سهام فولاد مبارکه اصفهان این سقف بلندبالا را شکست. شاخص قیمت و شاخص بورس هم برای اولین بار در طول تاریخ بورس در یک روز به‌ترتیب 7/4 و 2/6 درصد رشد کردند تا بورس تهران 67 میلیارد دلاری شود.

علی رحمانی، مدیرعامل بورس تهران، در گفت‌وگو با همشهری درباره ثبت این رکورد‌های شگفت‌انگیز در مبادلات دیروز گفت: ارزش بورس تهران با احتساب شرکت‌های تابلوی چهارم، برای نخستین بار از مرز 67 میلیارد دلار عبور کرد.

مدیرعامل شرکت بورس از تحلیل شرایط کنونی بازار خود داری کرد اما در عین حال افزود: در طول یک ماه گذشته جریان ورود نقدینگی به بورس شتاب گرفته و اخیرا با فروش بلوک‌های جدید سهام، 200 میلیارد تومان پول جدید وارد بازار شده و جریان ورود نقدینگی در روز‌های آینده نیز ادامه دارد.

او در توضیح دلایل صعود بازار گفت: روز گذشته نماد‌های جدیدی در بورس باز شد و پیش‌بینی سود مثبت این شرکت‌ها برای سال آینده، باعث افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها شد.

رحمانی در پاسخ به این پرسش که چرا با توجه به اینکه دامنه نوسان شرکت‌ها 3 درصد است اما شاخص قیمت بورس 7/4درصد رشد کرده است تصریح کرد: سقف دامنه نوسان 3 درصدی برای شرکت‌هایی که نماد شان در بورس باز می‌شود، اعمال نمی‌شود.

سهام شناور

مدیرعامل بورس اوراق بهادار در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط کنونی باعث ایجاد حباب قیمت‌ها همچون سال 82 نخواهد شد؟

گفت: نگرانی ما در حال حاضر، درصد کم سهام شناور شرکت‌هاست به همین دلیل در هفته جاری نشستی را با مقامات سازمان بورس برگزار  و این موضوع را بررسی خواهیم کرد. درصورت افزایش سهام شناور شرکت‌ها، بازار کارکرد صحیح خود را پیدا خواهد کرد.

ضمن اینکه در شرایط کنونی با توجه به تقاضای موجود، عرضه سهام جدید کمک می‌کند بازار کارکرد درست تری پیدا کند.

کد خبر 57104

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز