یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

ارزش معاملات بازار سهام تهران در روز یکشنبه به ۱۲ میلیارد تومان رسید.

به گزارش همشهری، در جریان مبادلات این روز شاخص بورس تهران به سوی مرز ۴۰ هزار واحد حرکت کرد .پیش از این ودر طول دادوستدهای هفته گذشته شاخص بورس مرز ۳۹ هزار واحد را پشت سر گذاشته بود.

در این روز شاخص قیمت هم با ۴۰ واحد رشد گام بلندی به سوی سقف ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد برداشت. کارشناسان پیش بینی می کنند روند صعود شاخص قیمت تا مرز ۱۱ هزار واحد ادامه می یابد. در این معاملات ارزش سهام 56 شرکت با افزایش قیمت و ۷۳ شرکت با کاهش قیمت روبه روشد.

در معاملات این روز، کشتیرانی بیشترین متقاضیان خرید را به خود اختصاص داد. همچنین چادرملو ، فولاد خوزستان ، سایپا، تولی پرس و  غدیر  با افزایش متقاضیان خرید روبه رو شدند. در جریان معاملات فولاد مبارکه اصفهان  و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین تأثیر مثبت را بر روند شاخص داشتند.

اما آن طور که پایگاه اینترنتی کارگزاری کارآمد اعلام کرده، انتشار برنامه عرضه اولیه سیمان کردستان در معاملات دیروز بر سهام  سرمایه گذاری امید که مالک 39 درصد سهام سیمان کردستان است موثر بوده است. 

همچنین ۷۶۰ هزار سهم پتروشیمی خارک و ۸۰۴ هزار سهم پتروشیمی فن‌آوران معامله شد. از آخرین تحولات مرتبط با این ۲ شرکت می توان به رشد نرخ متانول در بازارهای جهانی اشاره کرد.

کد خبر 54322

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز