یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس گفت: این سازمان در سال ۸۶، مجوز افزایش سرمایه ۹۵ شرکت بورسی و غیربورسی را صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، بهروز زارع افزود: مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در سال 86، مجوز افزایش سرمایه 83 شرکت بورسی و 12 شرکت سهامی عام خارج از بورس را صادر کرد.

وی ادامه داد: براساس مجوزهای صادره مبلغ کل افزایش سرمایه مصوب شرکت‌های سهامی عام پذیرفته شده در سال 86 معادل 15888میلیارد ریال بوده است.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس اظهار داشت: 72 درصد از این افزایش‌ها از محل مطالبات و آورده نقدی و 28 درصد آنها از محل سود انباشته و اندوخته‌ها تامین شده‌اند.

زارع خاطر نشان کرد: براساس مجوزهای صادره در سال 86، شرکت‌های سهامی عام خارج از بورس که مشمول مقررات قانون بازار اوراق بهادار بوده‌اند، طی این مدت به میزان 2710‌میلیارد ریال افزایش سرمایه داده‌اند.

وی گفت: مدیریت  نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس پارسال درخواست انتشار سهام شرکت‌های سهامی عام در شرف تاسیس را که مشمول رسیدگی نزد این سازمان بودند مورد بررسی قرار داد.

زارع افزود: بر همین اساس، 7 شرکت سهامی عام با سرمایه‌ای معادل 3240 میلیارد ریال در سال 86 تشکیل شدند.

وی با بیان اینکه چند شرکت در خواست خود را برای انتشار اوراق مشارکت رهنی به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه کردند، اظهار داشت: مدیریت نظارت بر بازار اولیه این سازمان در سال 86 مقررات انتشار این اوراق را فراهم کرد به‌طوریکه هم اکنون مراحل عملیاتی این طرح در حال انجام است.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار پیش‌بینی کرد که تا پایان اردبیهشت ماه امسال، اوراق مشارکت رهنی چند شرکت منتشر شود.

کد خبر 47883

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز