شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

آزاده مختاری: سه سارق خشن پس از سوار شدن به خودروهای مسافرکش، راننده‌ها را به محل‌های خلوت کشانده و با تهدید چاقو نقشه خود را عملی می‌کردند.

صبح 8 دی ماه مردی سراسیمه نزد ماموران پلیس رفت و آنها را در جریان سرقت خودرواش توسط  سه جوان مسافرنما قرار داد.

این مرد به ماموران گفت: دقایقی قبل در حال مسافرکشی بودم که سه مرد جوان خواستند آنها را به صورت دربست  به جنوب تهران ببرم. آنها در طول مسیر به بهانه اینکه قصد دارند یکی از دوستانشان را برای چند لحظه ملاقات کنند مرا به منطقه‌ای خلوت کشانده و در آنجا با تهدید قمه مرا از خودرو به بیرون پرت کردند و ماشینم را به سرقت بردند.

پس از اظهارات این مرد، تحقیقات پلیسی برای  شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد اما در حالی که هنوز ردی از این سه جوان به دست نیامده بود، ماموران در جریان سرقت‌های مشابهی قرار گرفتند که توسط سه مرد مسافرنما صورت گرفته بود.

با بررسی این شکایات و چهره‌نگاری از سارقان مشخص شد تمامی سرقت‌ها از سوی باندی سه نفره صورت می‌گیرد که پس از سوار شدن به خودروهای مسافرکش با تهدید چاقو و قمه دست به سرقت این خودروها می‌زدند.

با این اطلاعات، پرونده در اختیار قاضی قیصری، بازپرس ششم دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای یافتن ردی از سارقان ادامه یافت.

در حالی که هر روز بر شاکیان این پرونده افزوده می‌شد، صبح 16 بهمن‌ماه، ماموران از طریق تماس تلفنی مرد ناشناسی در جریان رفت‌وآمدهای مشکوک 3 جوان به خانه‌ای در شهرک اندیشه قرار گرفتند.

مرد ناشناس مدعی بود که این سه جوان که در همسایگی آنها به سر می‌برند، هر روز با یک خودروی جدید به خانه می‌آیند و رفتار مرموز دارند.

به دنبال این تماس، گروهی از ماموران برای بررسی موضوع عازم شهرک اندیشه شدند و با زیر نظر گرفتن خانه مردان مرموز دریافتند آنها همان سارقانی هستند که تحت تعقیب پلیس قرار دارند.

بازپرس قیصری در توضیح این خبر گفت: با صدور دستور قضایی، ماموران عملیات ضربتی برای دستگیری سارقان را آغاز کرده و با دستگیری دو نفر از اعضای باند و بازرسی از محل زندگی آنها سه خودروی مسروقه را کشف کردند.

با انتقال متهمان به شعبه 6 بازپرسی در دادسرای جنایی تهران، سردسته باند در بازجویی‌ها به سرقت چندین خودرو اعتراف کرد و گفت: مدت‌ها بود که به کراک اعتیاد داشتم و این اعتیاد باعث شده بود تا همه پولی را که داشتم برای خرید مواد صرف کنم.

به همین خاطر وقتی دیگر پولی برای خرید مواد نداشتم تصمیم به سرقت گرفتم و با کمک دو نفر از دوستانم که آنها نیز به کراک اعتیاد داشتند نقشه سرقت‌ها را عملی کردیم. ما به عنوان مسافر، خودروهای مسافرکش را به صورت دربست کرایه می‌کردیم و پس از کشاندن راننده‌ها به محل‌های خلوت با تهدید چاقو دست به سرقت خودروها می‌زدیم.

شاکیان بیایند

قاضی قیصری بازپرس شعبه‌  ششم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران با صدور دستور انتشار تصاویر متهمان بدون پوشش، از شهروندان خواست در صورتی که از متهمان شکایتی دارند، به پایگاه دوم آگاهی یا شعبه ششم دادسرای جنایی مراجعه کنند.

کد خبر 43878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز