دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرهنگسراهای دانشجو ،هنر، انقلاب، کودک، اقوام ،نگارخانه بهاران،و کتابخانه دکتر حسابی برنامه‌های تابستانی و پاییزی خود را اعلام کردند.

فرهنگسرای دانشجو

کافه کتاب ایران با عنوان "سرای کتاب" در فرهنگسرای دانشجو برپا می شود.

در این کافه کتاب مراجعه کنندگان می توانند علاوه بر استفاده از امکانات مطالعه کتاب و صرف چای و قهوه از برنامه های جنبی آن نیزاستفاده کنند.

در کافه کتاب، نمایشگاهی از تازه‌های نشر برپا خواهد شد و هرماه 200 عنوان از مهمترین کتاب های چاپ شده ماه به نمایش درخواهد آمد و دوستداران کتاب می توانند علاوه بر آشنایی با تازه‌های نشر، کتابها را در محوطه  « سرای کتاب» تورق کنند.

در این فضای فرهنگی نگارخانه کوچکی تعبیه شده که در آن عکس، کارهای تجسمی و ... به نمایش درمی آید. در فضای اصلی « کافه کتاب» کلاسهای مرتبط با حوزه نشر مانند داستان نویسی، نیز برپا می شود و جلسات نقد و بررسی داستان، رونمایی کتاب و شاهنامه و داستان خوانی نیز اجرا خواهد شد.
دفاتر تحریریه دانشجویی و سایت روایت نیز در کنار « کافه کتاب» ایران محیط جذاب و دلنشینی را ایجاد خواهد کرد.

فرهنگسرای هنر

سالن کوچک فرهنگسرای هنر، به مناسبت هفته دفاع مقدس با پخش 14 فیلم در این حوزه افتتاح می‌شود.

سانس اول مخصوص پخش فیلمهای ایرانی با مضمون دفاع مقدس و سانس دوم به نمایش فیلمهای خارجی در حوزه جنگ در جهان اختصاص داد.

علاقه مندان می‌توانند جهت حضور در سالن کوچک فرهنگسرای هنر به ساختمان این فرهنگسرا واقع در خیابان ارسباران(جلفای سابق )مراجعه کنند.

 فرهنگسرای انقلاب

کلاسهای مشاوره و برنامه‌ریزی رایگان به منظور هدفمند کردن برنامه‌ریزی شرکت کنندگان در کنکور 86 برگزار می‌شود.

این کلاسها با همکاری مهندس پژمان هر هفته سه شنبه از ساعت 30/8 تا 30/12 (ویژه خواهران) و چهارشنبه از ساعت 30/8 تا 30/12 (ویژه برادران) دایر خواهد شد.

علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این کلاسها به فرهنگسرای انقلاب واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی- خیابان کمیل شرقی مراجعه ویا جهت کسب اطلاعات بیشتر باشماره تلفن‌های 9-55419057 تماس بگیرند.

فرهنگسرای کودک

فرهنگسرای کودک در آغاز فصل پاییز با برنامه های مختلف زمینه را برای بهره گیری کودکان و خانواده  ایشان فراهم می‌سازد.

علوم قرآنی،هنرهای تجسمی، ویژه برنامه‌های آموزشی برای کودکان، کارگاه خلاقیت، موسیقی، هنرهای خانگی، آموزش زبان انگلیسی و فرانسه برای خردسالان و بزرگسالان از برنامه های این مرکز است.

همچنین این فرهنگسرا درشروع ثبت نام ترم جدید در علوم قرآنی ثبت نام به عمل می‌آورد.

در این دوره از کلاسها، روانخوانی، روخوانی، آموزش قرآن کریم به روش اشاره و حفظ قرآن زیر نظر اساتید مجرب برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای ثبت‌نام در دوره‌ها می‌توانند همه روزه از ساعت 8 صبح لغایت 16 به نشانی خیابان شریعتی، روبه روی سه راه شهید کلاهدوز (دولت)، کوچه امامزاده، واحد آموزش فرهنگسرای کودک مراجعه کنند.
 
نگارخانه بهاران

« یادواره شهدا» عنوان نمایشگاه عکسی است که نگارخانه بهاران به مناسبت هفته دفاع مقدس اقدام به برگزاری آن کرده است.

این نمایشگاه که شامل 43 عکس رنگی از هشت سال دفاع مقدس با آثار ناصر امامی (کارشناسی ارشد عکاسی و استاد دانشگاه) است شنبه اول مهر افتتاح و تا پانزدهم مهرماه ادامه دارد.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند همه روزه از ساعت 9 الی 18 به نشانی میدان ابوذر، میدان بهاران، نگارخانه اقوام مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66237470 تماس حاصل کنند.

فرهنگسرای اقوام

کتابخانه کودک و نوجوان بهاران به منظور بازگشایی مدارس و ایجاد شور و شعف در کودکان و نوجوانان منطقه جشن شکوفه‌های مهر را روز چهارشنبه 29 شهریورماه ساعت 10 صبح با حضور اعضای کتابخانه کودک و نوجوان با برنامه های متنوع در فرهنگسرای اقوام  برگزار می کند.

علاقه مندان جهت شرکت در این جشن می توانند به نشانی میدان ابوذر، میدان بهاران، فرهنگسرای اقوام واحد آموزش مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 66213738 تماس بگیرند.

همچنین این فرهنگسرا به مناسبت هفته دفاع مقدس جشنواره موسیقی حماسی اقوام ایرانی را روز پنجشنبه 30 شهریورماه ساعت 17 با مشارکت امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می کند.

علاقه مندان جهت شرکت در این جشن می توانند به نشانی میدان ابوذر، میدان بهاران، فرهنگسرای اقوام واحد آموزش مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 66213738 تماس بگیرند.

کتابخانه دکتر حسابی

مراسم تجلیل از پروفسور حسابی در کتابخانه دکتر حسابی برگزار می‌شود.

این برنامه روز چهارشنبه 29 شهریورماه 85 ساعت 16 با حضور مهندس ایرج حسابی (فرزند پروفسور حسابی) برگزار می‌شود و از قبول شدگان کنکور سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی منطقه هفده تقدیر می‌شود.

علاقه مندان جهت شرکت در این برنامه می توانند به نشانی : خیابان ابوذر، خیابان شهید علمی، کوچه دکتر حسابی و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای 55731697 و 66237470 تماس بگیرند.

کد خبر 4318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز