دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: خانه فرهنگ ابوذر ،فرهنگسرای پایداری، فرهنسگرای کودک،فرهنگسرای دختران و فرهنگسرای تفکر برنامه‌های فرهنگی خود را اعلام کردند.

به گزارش معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران  برنامه های روزانه فرهنگسراها و خانه های فرهنگ در طول ایام  تابستان به شرح زیر است:

فرهنسگرای کودک

به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 3 داریوش عسگری به عنوان  دبیر جشنواره کودک و معنویت انتخاب شد.

وی کارشناس ارشد عکاسی از دانشگاه هنر است و فعالیت عکاسی خود را از سال  1365 آغاز کرده است و از سال 1368 به صورت حرفه‌ای در روزنامه کیهان مشغول به فعالیت بوده است و در حال حاضر سرپرست واحد عکاسی موسسه کیهان است و شرکت در نمایشگاه های جمعی داخلی و خارجی، عضو هیات داوران ، دبیر هفتمین جشنواره عکاسی مطبوعات وزارت ارشاد اسلامی و عکاس ممتاز چهارمین نمایشگاه دو سالانه موزه هنرهای معاصر را در کارنامه هنری خود دارد.
 

فرهنگسرای پایداری

کانون کوهنوردی فرهنگسرای پایداری متشکل از 14 نفر با حضور 2 نفر جانباز نابینا به همراه تیم پزشکی به مناسبت پیروزی حزب ا... لبنان و گرامیداشت روز جانباز به صعود علم کوه اقدام کرد.
این گروه صعود سبز خود را درتاریخ 8 شهریورماه از مقابل کمپ فدراسیون واقع در رودبارک آغاز و درصبح روز پنجشنبه 9 شهریورماه پرچم ایران را مقتدرانه بر فراز قله علم کوه به ارتفاع 4880 برافراشتند.

خانه فرهنگ ابوذر

اقدام به برگزاری شب شعری با عنوان در انتظار یار در آستانه ایام خجسته میلاد حضرت موعود (عج) کرده است.
این شب شعر روز پنجشنبه 15/6/85 از ساعت 16 الی 18 برگزار می شود و علاقه مندان می توانند اشعار خود را تا تاریخ 14/6/85 به نشانی بزرگراه شهید محلاتی، تقاطع بلوار ابوذر ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33802529 تماس بگیرند.

فرهنگسرای دختران

به گزارش روابط عمومی منطقه 5، جشنواره انتظار خورشید در 13 شهریورماه در فرهنگسرای دختران برگزار می شود.

مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 شامل خانه‌های فرهنگ نور، باصفا، آیه، محصل، میثاق، کتابخانه فردوس و کتابخانه علامه جعفری هرکدام برنامه‌های شاد و متنوعی را برای این جشن تدارک دیده‌اند.
در این مراسم کنتسرت موسیقی سنتی نیز برگزار میشود که علاقه مندان برای شرکت در این جشن می توانند 13 شهریور از ساعت 30/17 به نشانی بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای دختران مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 39-44081038تماس بگیرند.

همچنین فیلم سینمایی « باغ فردوس 5 بعد از ظهر » در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای دختران به نمایش گذاشته می‌شود.

لازم به ذکر است این فرهنگسرا در سانس 18 تا 19 میزبان علاقه‌مندان به نمایش های کودکان است که این روزها، نمایش نی لبک به کارگردانی علی حسنی روی صحنه است.

علاقه مندان جهت شرکت در این برنامه به نشانی بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای دختران مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 39-44081038تماس بگیرند.

فرهنگسرای تفکر

مسابقه‌ای را تحت عنوان حبابهای رنگارنگ با هدف ترویج فرهنگ بازیافت و پرورش خلاقیت هنری کودکان و نوجوانان برگزار می کند.

در این مسابقه کودکان و نوجوانان با نقاشی و تزئین بطری‌های خالی با یکدیگر به رقابت خلاق می‌پردازند.

لازم به ذکر است این مسابقه از 26 مردادماه آغاز می شود و کودکان و نوجوان علاقه مند تا 18 شهریورماه مهلت دارند کاردستی های خود را ارسال کنند.

گفتنی است مراسم اختتامیه مسابقه 19 شهریورماه برگزار و از 19 تا 23 شهریورماه نیز نمایشگاه گروهی کارهای دستی برپا می شود. علاقه مندان می توانند کاردستی ها ی خود را به نشانی شهرزیبا- شهران- بلوار شهران- نرسیده به فلکه دوم،فرهنگسرای تفکر ارسال کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن  44319303تماس بگیرند.

همچنین « چهارشنبه رنگارنگ برای بچه‌ها» نیز از دیگر برنامه‌های تابستانی فرهنگسرا برای پرورش خلاقیت هنری کودکان است.

در این برنامه که عصرهای چهارشنبه از ساعت 18 تا 20 در محوطه باز فرهنگسرا برگزار می‌شود کودکان با حضور در ایستگاه نقاشی(رنگین کمان) با استفاده از وسایل رایگان و زیر نظر مربی به نقاشی می‌پردازند.

کد خبر 3443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز