دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرهنگسراهای سلامت ،ملل، فرهنگ ،بانو ،دانشجو ، کودک ،خانه ،خاتم، بهمن، موسسه نغمه شه و خانه فرهنگ آیه برنامه‌های فرهنگی تفریحی خود را اعلام کردند.

فرهنگسرای سلامت :

- جنشواره فرهنگی، هنری شفق: را به جهت ارتقا فرهنگ سلامت روحی و معنوی شهروندان و اعلام همبستگی با مردم مظلوم لبنان و فلسطین و به مناسبت مبعث رسول گرامی اسلام و سال پیامبر اعظم  برگزار میکند و لازم به ذکر است که این جشن در دو بخش ارائه مقاله، آثار هنری و ... در زمینه شخصیت آن حضرت جلیل القدر خاتم النبیین برگزار می شود.

همچنین در راستای بخش اجرایی جشنواره فوق برنامه ای در گرامی داشت عزیزانی که القاب و اسامی مکرمه آن حضرت را دارا می باشند در تاریخ 30/5/85 ساعت 22-18 در پارک سلامت واقع در جنب فرهنگسرای سلامت برگزار می گردد.

- کارگاه آموزشی چگونگی تعامل با همسر و  کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی: را با همکاری جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران در راستای اعتلای فرهنگ سلامت به مناسب روز پزشک به صورت رایگان  به ترتیب درتاریخهای  1/6/85 و 2/6/85 از ساعت 12-10 صبح برگزار می کند.


- جشنواره فرهنگی شفا: را به جهت ارتقا فرهنگ سلامت و گرامیداشت هفته پزشک و تقدیر از پیشکسوتان عرصه پزشکی کشور در تاریخ 5/6/85 از ساعت 11-9 صبح برگزار می کند
برنامه ها شامل موارد زیر است:


1- حضور پزشکان پیشکسوت، ریاست و معاونین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همچنین مسئولین وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و اداره کل سلامت شهرداری تهران و رابطین سلامت شهر تهران


2- اجرای برنامه های هنری شامل موسیقی و مولودی خوانی و...


3- افتتاح باشگاه تندرستی شهر تهران و انجمن ها و کانونهای تخصصی حوزه سلامت


4- تقدیر از برگزیدگان و پیشکسوتان عرصه پزشکی کشور


علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس این فرهنگسرا واقع در میدان رسالت، میدان الغدیر، بلوار دلاوران، آزادگان شمالی، جنب فروشگاه شهروند فرهنگسرای سلامت مراجعه کنند و یا با شماره تلفن های 2-77491491 و 77447207 تماس بگیرند.

خانه فرهنگ آیه:


به منظور مشارکت شهروندان نخستین همایش شهروند اکباتانی را برگزار می نماید. در این همایش که اول ودوم شهریورماه برگزار می شود موضوعاتی چون ایجاد و بسترسازی جهت مشارکت معنار دار شهروندان با استفاده توانایی های شهروندان تشکلهای غیردولتی، مسجد و مدارس مورد بررسی قرار می گیرد.
این همایش دو روزه در مدرسه حضرت فاطمه (س) در محله اکباتان برگزار می شود.
علاقه مندان برای حضور در آتی همایش و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفنهای 44633433 تماس بگیرند.

فرهنگسرای ملل:


اقدام به برگزاری سلسله نشستهای نقد و بررسی شعر با هدف حمایت از شاعران منطقه و با حضور استاد ایرج ضیایی هر هفته چهارشنبه از ساعت 17 لغایت 19 در سالن اجتماعات این فرهنگسرا کرده است.

علاقه مندان می توانند جهت شرکت در مراسم طی روزهای یاد شده به آدرس بزرگراه آیت الله صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه، فرهنگسرای ملل مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 22671718 تماس بگیرند.

فرهنگسرای بانو:


در سال پیامبراعظم (ص) سلسله مسابقات کتابخوانی « آفتاب آفرینش» را با هدف آشنایی بیشتر با نقش و زندگی بانوان بزرگ اسلام برگزار می‌کند.
علاقه مندان می توانند جهت دریافت کتاب و شرکت درمسابقه به محل فرهنگسرای بانو مراجعه و تا 13 شهریور پاسخنامه را ارسال کنند.

کانون ادبیات فرهنسگرای دانشجو:


قصد دارد کتابی با عنوان شعر پایداری در جهان اسلام با موضوع مقاومت اسلامی مردم لبنان، فلسطین، ایران و بوسنی و هرزگوین، عراق، افغانستان، الجزایر و دیگر کشورهای اسلامی را منتشر کند.

آخرین مهلت ارسال آثار پانزدهم شهریورماه خواهد بود و این کتاب نیمه اول مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس منتشر خواهد شد.

تمامی شاعران می توانند آثارشان را به نشانی خیابان سید جمال الدین اسد آبادی، خیابان 21، پارک شفق کانون ادبیات فرهنگسرای دانشجو ارسال کنند.

فرهنگسرای کودک:


فراخوان اولین جشنواره عکس کودک و معنویت را اعلام کرد.

بنابراین گزارش، نماز، حقوق کودک، انتظار، شهادت، اخلاق، احترام به والدین، مقاومت و فلسطین از جمله موضوعات در نظر گرفته شده در این فراخوان است.

مهلت ارسال آثار تا تاریخ 25 شهریورماه و آثار پس از انتخاب به بخش نهایی راه می یابند.

مراسم اختتامیه این جشنواره 17 مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

این فرهنگسرا به مناسبت مبعثت پیامبر اعظم (ص) اقدام به برگزاری ویژه برنامه‌های شاد و متنوعی 30 مردادماه از ساعت 17 الی 19 نموده است.

علاقه مندان جهت شرکت در برنامه می توانند به فضای باز فرهنگسرای بانو واقع در خیابان ولیعصر، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی مراجعه کنند.

همچنین این فرهنگسرا در ادامه برنامه های نهضت تابستانی تهران این هفته میزبان شهروندان منطقه 3 در پارک مجاور فرهنگسرای کودک خواهد بود.
برنامه این هفته به مناسبت روز پزشک "پزشک، کودک، سلامت" نامگذاری شده است.


موسسه نغمه شه:


دومین جشنواره موسیقی محله ای تهران را 15 و 16 شهریور ماه در فرهنگسرای بهمن برگزار می کند.

آزاد فر معاون اجرایی موسسه نغمه شهر- مراحل جشنواره را به 4 مرحله فراخوان، بازبینی اولیه آثار، اجرای آثار برگزیده و تعیین آثار منتخب عنوان کرد و افزود: دومین جشنواره موسیقی محله در گونه های مختلف شامل تکنولوژی، کر گروه های سنی، پاپ و محلی اجرا می‌شود.

آثار برگزیده در 4 فرهنگسرای ابن سینا(غرب) خاوران(شرق)، بهمن(جنوب) ودانشجو(شمال) اجرا خواهد شد که پس از آن هر گروه موسیقی 4 گروه انتخاب شده ودر مرحله نهایی با یکدیگر رقابت خواهند پرداخت.

علاقه مندان می توانند آثار خود را حداکثر، تا دوم شهریورماه به نزدیک ترین فرهنگسرای محل اقامت خود ارسال کنند.

فرهنگسرای خاتم:


در راستای اشاعه و گسترش سیره نبوی در عرصه اجتماع و خانواده، اولین جشنواره تهران شهر اخلاق را برگزار می کند.

این جشنواره همزمان با فرا رسیدن مبعث پیامبر اعظم(ص) و اعیاد شعبانیه به مدت هفت روز از اول تا هفتم شهریورماه در فرهنگسرای خاتم برگزار می‌شود.

فرهنگسرای بهمن:


ششمین جشنواره سراسری سرودهای بسیج دانش آموزی را با عنوان (نغمه عشق، نغمه پایداری) از 30 مرداد 85 با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار خواهد کرد.

در این جشنواره علاوه بر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سازمان صدا و سیما، بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، سازمان جوانان هلال احمر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 2628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز