سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزهای بارانی پاییز در فرهنگسرا‌ها و خانه‌های فرهنگ تهران برنامه‌های متنوعی برپا است که در ادامه می‌آید.

خانه فرهنگ تلاش:

خانه فرهنگ تلاش وابسته به منطقه 19سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مسابقه حفظ حدیث با عنوان "رمضان در کلام معصومین" را برگزار می‌کند.

این مسابقه با هدف گسترش و اشاعه و حفظ فرهنگ و معارف اسلامی و آشناسازی علاقه‌مندان با میراث غنی فرهنگ اسلامی از روز دوشنبه مورخ 24 مهرماه لغایت روز پنجشنبه مورخ 27 مهرماه برگزار خواهد شد.

فرهنگسرای انقلاب:

فرهنگسرای انقلاب به منظور نشر یافته‌های جدید در حوزه انقلاب اسلامی اقدام به انتشار دومین شماره نشریه تخصصی با عنوان پرسش کرد.

این نشریه به صورت تخصصی مباحث مربوط به انقلاب اسلامی را انعکاس می‌دهد و در زمینه فعالیت آن مباحث تئوریک، گفتمانهای تاریخی از مشروطه تا به حال، انقلاب و نظام بین‌الملل و تاریخ نگاری انقلاب، گزارش‌ها و اخبار است.

سیری در عملکرد مبارزاتی روحانیت شیعه در ایران – ترکیب ناهمگون- عامل ناکامی جبهه ملی- نقش رهبری در جنبش ملی صنعت نفت- 17 شهریور به هفت روایت- زندگی و مبارزات شهید مدنی- انتخابات مجلس اول مشروطه – عملکرد شهید لاجوردی در مقام ریاست سازمان زندانها از جمله مطالبی است که دراین نشریه منعکس می‌شود.

همچنین سومین شماره نشریه پرسش به صورت ویژه‌نامه در اواخر ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انتشار خواهد یافت.

بهای این ماهنامه 500 تومان است و در تمام روزنامه‌فروشیها توزیع می‌شود.

خانه کودک زیتون:

خانه کودک زیتون به مناسبتی ماه مبارک رمضان و به منظور آشنایی هرچه بیشتر کودکان با آداب و فرایض دینی برنامه‌ای با عنوان «دستهای کوچک دعا» را در تاریخ 26/7/85 برگزار می‌کند.

در این برنامه نونهالان بر سر سفره افطاری می‌نشینند  و برای خروج و سلامتی امام زمان (عج) دستهای کوچک خود را بلند و دعا می‌کنند.

فرهنگسرای مدرسه:

در کتابخانه نابینایان فرهنگسرای مدرسه 1000 عنوان کتاب ویژه روشندلان وجود دارد.

در این کتابخانه سه دستگاه برجسته نگار فراهم شده که با اتصال به سه دستگاه رایانه هم به صورت ریل و هم صوتی اطلاعات را دراختیار نابینایان قرار می‌دهد.

همچنین در این کتابخانه نرم افزاری با نام « جاز» وجود دارد که توانایی دارد اطلاعات داخل صفحه رایانه را به صورت صوتی و گویا برای کاربر بخواند.

روزنامه ایران سپید نیز که مخصوص نابینایان چاپ می‌شود به صورت رایگان در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

این کتابخانه 500 نفر عضو دارد و نابینایان می‌توانند با ارایه یک قطعه عکس از 8 صبح تا 4 بعد از ظهر از آن به صورت رایگان استفاده کنند.

فرهنگسرای ابن سینا:

در راستای اجرای طرح سپاس نکوداشت دارنده نشان درجه یک دانش و پژوهش از دکتر ابوالقاسم گرجی  عالم و پژوهشگر نمونه فقه، فلسفه و حکمت اسلامی و استاد حقوق دانشگاه دکتر ابوالقاسم گرجی تجلیل می شود.

این مراسم 30 مهرماه  در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود.

فرهنگسرای خاتم:

فرهنگسرای خاتم همزمان با فرا رسیدن روز جهانی قدس مسابقه‌ "نامه ای به دبیر کل سازمان ملل" را برگزار می‌کند.

این مسابقه که به پاس مقاومت مردم فلسطین است، روز پنج‌شنبه 27 مهر ماه ویژه گروه سنی کودکان ، نوجوانان و جوانان شروع شده و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه  آثار خود را به شهرک ولیعصر ،انتهای حیدری جنوبی ،خیابان پژاند ،فرهنگسرای خاتم ارسال کنند.

فرهنگسرای خانواده:

یک روز خوب با آقای شهردار عنوان مراسمی است که کانون مهر و ماه فرهنگسرای خانواده به مناسبت ماه مبارک رمضان با حضور دکتر قالیباف و 700 زوج تهرانی برگزار می‌کند.

زوج‌های حاضر در این مراسم منتخبین اعضای کانون مهر و ماه هستند که دوره آموزشی " شروع خوب " را گذرانده‌اند.

کد خبر 6048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز