پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: برنامه های تابستانی فرهنگسراها و خانه های فرهنگ همچنان ادامه دارد . در این بخش برنامه‌های جدید آنها را می‌خوانید.

برنامه های روزانه فرهنگسراها و خانه های فرهنگ در طول ایام  تابستان به شرح زیر است:

فرهنگسرای ملل:

به منظور آشنایی هرچه بیشتر اتباع خارجی مقیم ایران با حلاوت و شیرینی این زبان، اقدام به برگزاری دومین دوره آموزش زبان فارسی ویژه خارجیان مقیم کرده است.

علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به نشانی بزرگراه آیت‌الله صدر، میدان پیروز، بلوار قیطریه، پارک قیطریه، فرهنگسرای ملل مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 22204453-22213019-22212392تماس بگیرند.

همچنین این فرهنگسرا اقدام به برگزاری نشستی با عنوان گلزار نیایش مولانا با سخنرانی استاد محمد حیدرنژاد نموده است. این نشست روز سه‌شنبه 14 شهریور از ساعت 17 الی 19 در این فرهنگسرا برگزار می‌شود.

این نشست روز سه‌شنبه 14 شهریور 1385 از ساعت 17 الی 19 در فرهنگسرای ملل واقع در بزرگراه آیت‌الله صدر، میدان پیروز، بلوار قیطریه، پارک قیطریه برگزار می‌شود.

کتابخانه ابن سینا

وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به منظور مبادله کتاب بین شهروندان محترم اقدام به برگزاری جمعه بازار کتاب کرده است.

این مرکز با هدف ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی روزهای جمعه از ساعت 15 الی 19 به صورت رایگان کتابهای شهروندان محترم را در موضوعات مختلف مبادله می کند.

علاقه مندان می توانند به نشانی خیابان پیروزی، میدان چهارصد دستگاه، کتابخانه ابن سینا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33303103 تماس بگیرند.

کتابخانه ابیانه

به مناسبت میلاد با سعادت امام زمان (عج) اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان گل یاسین کرده است.

به گزارش روابط عمومی منطقه 14 این کتابخانه به منظور آشنایی بیشتر با آن حضرت و فراهم آوردن زمینه مطالعه از دهم شهریور به مدت یک هفته اقدام به توزیع سوالات و منابع این مسابقه می نماید.
علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه به نشانی بزرگراه شهید محلاتی، خیابان مخیرشمالی(عارف)، بوستان ابیانه، کتابخانه ابیانه مراجعه کنند، و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33171785 تماس بگیرند.

کانون نمایش حکیمیه

با هدف جذب نوجوانان و جوانان مستعد در رشته نمایش و آموزش آنان و همچنین تولید آثار نمایشی تشکیل شد.

لازم به ذکر است فعالیتهای کانون نمایش شامل تشکیل دوره کارگاهی تئاتر، برگزاری نشستهای نقد و بررسی تئاتر و همچنین کلاسهای نمایشنامه‌نویسی می‌باشد.

اولین دوره کارگاهی آموزشی نمایش حکیمیه با 30 هنرجو آغاز شده و زمان تشکیل جلسات کانون روزهای یکشنبه الی چهارشنبه می باشد.

فرهنگسرای ابن سینا

نمایشگاه گروهی دکوراسیون بانوان هنرمند، به مدت ده روز از تاریخ 13 شهریورماه در این فرهنگسرا برگزار می شود.

نمایشگاه گروهی دکوراسیون داخلی سرامیک، ویترای و ترکیب مواد با آثاری از دانشجویان دانشگاه تهران 12 شهریورماه سال جاری افتتاح می‌شود.

علاقه مندان برای شرکت در نمایشگاه بانوان هنرمند و دانشجویان دانشگاه تهران از ساعت 10 تا 13 و همچنین 15 تا 17 روزهای 13 تا 23 شهریور ماه به نشانی شهرک قدس، فاز یک، ایران زمین شمالی، نگارخانه فرهنگسرای ابن سینا مراجعه کنند .

خانه فرهنگ زنجان

با مشارکت خانه کارگر اقدام به برگزاری دوره‌های رایگان مقدماتی و پیشرفته کامپیوتر مخصوص اعضای خانه کارگر نموده است. دارندگان کارت خانه کارگر می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اتوبان یادگار امام، خیابان زنجان شمالی ، ساختمان ناحیه 6شهرداری ، طبقه دوم، خانه فرهنگ زنجان مراجعه و یا با شماره تلفن 660370306 تماس بگیرند.

فرهنگسرای کودک

آلاچیق یا جشن عصرانه عنوان برنامه‌ای است که در جشنواره تابستانی تهران در مجموعه فرهنگسرای کودک از ابتدای شروع این جشنواره در پارک‌های منطقه سه برگزار می شود. عنوان محور هفتمین برنامه از این سری برنامه‌ها با توجه به ولادت سه امام معصوم حضرت امام حسین- امام سجاد و حضرت ابوالفضل با عنوان کودک، دعا، آرامش نامگذاری شده است.

جشنواره مذکور هر هفته چهارشنبه ها با موضوعات مختلف ساعت 20-18 در پارکهای منطقه 3 اجرا خواهد شد.اجرای برنامه این هفته در پارک موزه آب برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می توانند برای شرکت در این برنامه 8 شهریور ساعت 18 به نشانی خیابان شریعتی، خیابان یخچال، پارک موزه آب حضور به هم رسانند و یا با شماره تلفن 22009000 تماس بگیرند.

کانون قرآن فرهنگسرای کودک نیز همزمان با فرارسیدن جشنهای شعبانیه و ولادت با سعادت حجه الحق حضرت مهدی (عج) مسابقه ای را با عنوان آیات قرآنی انتظار برگزار می کند.

در این مسابقه علاقه مندان باید با جستجو در آیات قرآن کریم، آیاتی که با مضمون امام زمان و فرج می باشد را شناسایی و به فرهنگسرای کودک ارسال نمایند.

علاقه مندان می توانند آیات ارسالی خود را به صندوق پستی 1913983113 فرهنگسرای کودک ارسال کنند. ویا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 22003130-22009000 تماس بگیرند.

فرهنگسرای سلامت

به مناسبت هفته تعاون و در راستای ارتقا فرهنگ سلامت شهروندان و با مشارکت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی شناخت بیماریهای باردار مادر و کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی در تاریخ 15/6/85 و 16/5/85 از ساعت 10-12 صبح به صورت رایگان کرده است.

همچنین این فرهنگسرا به جهت ارتقا فرهنگ سلامت روحی و معنوی شهروندان و بزرگداشت روز جوان و به مناسبت تولد حضرت علی اکبر (ع) و پاسداشت پیروزیهای گوهربار حزب ا... لبنان و مردم این کشور در راه مبارزه با دشمن صهیونیستی اقدام به برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری برنا در دو بخش ارائه مقاله، آثار هنری و ... در زمینه شخصیت آن جوان برنا کرده است.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس میدان رسالت ، میدان الغدیر ، بلوار دلاوران، آزادگان شمالی، جنب فروشگاه شهروند فرهنگسرای سلامت مراجعه کنند و یا به صندوق پستی 3138-16765 نامه ارسال کنند و یا با شماره تلفن 2-77491491 تماس بگیرند.

فرهنگسرای بهمن

در راستای اجرای برنامه های دهکده فرهنگی تهران و به منظور اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اقدام به اجرای پرده خوانی و نمایشهای میدانی کرده است.

نمایشهای میدانی با مضامین آموزش حقوق شهروندی و پرده خوانی توسط درویش حسن میرزاعلی همه روزه به ترتیب در ساعت 30/18 و 30/19 در کلبه هنر کوچه باغ خانواده به صورت رایگان اجرا می شود.

علاقه مندان می توانند جهت تماشای برنامه های فوق به نشانی میدان راه آهن، میدان بهمن، فرهنگسرا بهمن، مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55058893 تماس بگیرند.
همچنین این فرهنگسرا در راستای اجرای برنامه های دهکده فرهنگی تهران هرهفته اقدام به برگزاری مسابقه ای با عنوان «دهکده را بگردیم» کرده است.

در طول مسیرهای کوچه باغ کودک و نوجوان، کوچه باغ جوانی و کوچه باغ خانواده تابلوهایی قرار گرفته که یک موضوع خاص را بیان کرده که سوالات مسابقه برگرفته از آن موضوع است.
این هفته موضوع مسابقه بعثت پیامبر اعظم (ص) می‌باشد.

مجموعه فرهنگی بعثت

به منظور ایجاد علاقه به کتاب و کتابخوانی در کودکان در فضایی شاد اقدام به برگزاری پرده خوانی قصه کودکان کرده است.

این برنامه در تاریخ 9 شهریورماه از ساعت 12-10 در بوستان بعثت برگزار می شود.علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این برنامه به نشانی میدان بهمن، اتوبان شهید تندگویان بعد از پل شهید لطفی، بوستان بعثت مراجعه کنند ویا با شماره تلفن 55022500 تماس بگیرند.

خانه فرهنگ خزانه

به مناسبت ولادت با سعادت و پربرکت قائم آل محمد مهدی موعود(عج) اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با عنوان صندوق آرزوها کرده است .

این مسابقه با مضمون بهترین پیام برای امام زمان (عج) برای تمامی گروه های سنی ترتیب داده شده است و علاقه مندان می توانند آثار خود را تا شانزدهم شهریورماه به نشانی خزانه، فلکه اول عباسی، خیابان شهید پرستویی، خانه فرهنگ خزانه ارسال کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 2-55312921 تماس بگیرند.

فرهنگسرای بانو

به مناسبت اعیاد شعبانیه اقدام به برگزاری مسابقه پخت شیرینی های خانگی جمعه 10 شهریورماه نموده است.

شایان ذکر است بانوان می توانند شیرینی ها و کیکهای خانگی خود را از ساعت 12 الی 14 روز جمعه به فرهنگسرای بانو بیاورند تا درمعرض داوری قرار گیرد.

علاقه مندان جهت شرکت در این مسابقه می توانند به نشانی خیابان ولیعصر، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی، مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفنهای 8-88786276 تماس بگیرند.

فرهنگسرای دانشجو

- سایت آموزش داستان نویسی: سایت آموزش داستان نویسی با عنوان revayat.ir را راه اندازی کرد.
این سایت درسهایی از داستان نویسی ارایه خواهد داد و کاربران می توانند با مراجعه به سایت زیر نظر کارشناسان و داستان نویسان حرفه‌ای، آموزش ببینند. این سایت به گونه‌ای طراحی شده که کاربران با ثبت‌نام در آن پس از آموزش تکالیفشان را به سایت ارایه می کنند و پس از بررسی توسط کارشناسان کاربر درجه‌بندی می‌شود.

در این سایت کاربران می توانند کارشان را مورد نقد قرار دهند و از نظرات دیگران بهره مند شوند. و داستانهایی که حداقل فن داستان نویسی را داشته باشند درنشریات تخصصی داستان نویسی منتشر می شوند.

جشنواره خلاقیت

خانه کاریکاتور ایران با همکاری فرهنگسرای دانشجو و موسسه آموزش شهر اقدام به برگزاری جشنواره خلاقیت نخستین جشنواره کاریکاتور و نقاشی کودک و جوان با موضوع موجودات خلق نشده و آزاد بر پایه ارایه ایده های نو و به تصویر کشیدن دنیای خیال کرده است.

این جشنواره تا اول آبان ماه آماده  دریافت آثاری است که عمده توجه و فعالیت خود را بر خلاقیت، نوآوری و ارایه ایده های جدید بنا نهاده اند.

علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند به آدرس خیابان شریعتی، تقاطع همت، خیابان گل نبی غربی، بعد از میدان کتابی، شماره 60، خانه کاریکاتور ایران تلفن 26868600 مراجعه کنند.

کافه کتاب در ایران

بزودی کافی کتاب ایران در فرهنگسرای دانشجو برپا می شود. در این کافی کتاب ، مراجعه کنندگان می توانند علاوه بر استفاده از امکانات تفریحی و صرف چای و قهوه از قسمتهای جنبی آن نیز دیدن کنند.

درکافی کتاب نمایشگاهی از تازه های نشر برپا خواهد شد و هرماه 200 عنوان از مهمترین کتابهای چاپ شده ماه به نمایش درخواهد آمد. دوستداران کتاب می توانندعلاوه بر آشنایی با تازه های نشر، کتابها را در محوطه کافی کتاب تورق کنند.

کد خبر 3178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز