گروه سیاسی: با پایان یافتن زمان 10 روزه بررسی صلاحیت داوطلبان هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیات‌های اجرایی دیروز‌ (اول بهمن) نتیجه بررسی صلاحیت‌های داوطلبان را به آن‌ها اعلام کرد.

ابراهیم رازینی، رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان تهران با بیان اینکه از امروز هیات های نظارت جهت اخذ شکایات فعالیت خود را آغاز می‌کنند، به ایسنا گفت: ممکن است کسانی ردصلاحیت شده باشند اما با ارائه دلایل مستند، آنها را تأیید کنیم و بالعکس کسانی صلاحیت‌شان تأیید شده باشد که پس از بررسی، مشخص شود که فرد باید ردصلاحیت می‌شد.

جنجال سیاسی

با وجود اینکه تا دیروز نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مشخص نشده بود برخی جناح ها اقدام به جنجال آفرینی در این باره کرده بودند. دیروز محمود عباس‌زاده مشکینی، مدیرکل سیاسی وزارت کشور در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر با بیان اینکه جنجال درباره رد صلاحیت برخی داوطلبان نمایندگی مجلس منشا سیاسی دارد، درباره ادعای برخی گروه ها مبنی بر درز کردن برخی اطلاعات از هیات های اجرایی گفت: اگر در هیات‌های اجرایی نفوذی وجود دارد باید از آنان پرسید چگونه در این مجامع نفوذ کرده اند؟

علاوه بر این، غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نیز در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: افرادی که از قبل می دانستند رد‌صلاحیت می شوند اکنون می خواهند در اذهان مظلوم نمایی کنند.

تب وتاب رد صلاحیت
دیروز (دوشنبه اول بهمن)، تب وتاب رد صلاحیت ها تا راهروهای مجلس نیز کشید. در حالی که خبرنگاران پارلمانی به نقل از تعدادی از نمایندگان خبرهای غیررسمی درباره رد صلاحیت برخی نمایندگان مجلس هفتم را مطرح می‌کردند، نمایندگان مورد نظر پیگیر موضوع شده و رد صلاحیت خود را تکذیب می‌کردند.  حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی یکی از این افراد بود که در گفت و گو با همشهری ضمن رد اخبار احرازنشدن صلاحیت خود، بر تأیید صلاحیتش از سوی هیات‌های اجرایی تاکید کرد.

اخبار بی پایه
با وجود اینکه گمانه زنی هایی درباره رد صلاحیت گسترده اعضای جبهه دوم خرداد شنیده می شد اما رئیس کمیته اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی از تایید صلاحیت اکثر نامزدهای این حزب در تهران خبر داد.  رضا حجتی  در گفت و گو با فارس از تأیید صلاحیت رسول منتجب نیا، ابراهیم امینی، محمد عباسی‌فرد و محمد قمی خبر داد.

از سوی دیگر عبدالله ناصری، سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان گفت که به جز وزرای دولت های گذشته و افرادی مانند مجید انصاری بقیه داوطلبان این جریان که جزو احزاب مشارکت و مجاهدین و نمایندگان مجلس ششم بودند  صلاحیت‌شان احراز نشده است.

مرتضی حاجی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان تهران نیز با بیان اینکه  نتایج حاصل از بررسی صلاحیت‌ها را جمع‌بندی کرده و اعلام می‌کنیم تاکید کرد: تعدادی از افراد تاکنون وضعیت بررسی صلاحیت‌شان را به ستاد اعلام کرده‌اند. یک پایگاه خبری وابسته به جریان دوم خرداد عصر دیروز از تأیید صلاحیت مرتضی‌حاجی، اسحاق جهانگیری و محمد صدر خبر داده بود.

کد خبر 42418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز