همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون و جان مک کین به ترتیب در انتخابات داخلی احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالت‌های نوادا و کارولینای جنوبی به پیروزی رسیدند.

به گزارش بی سی، سناتور مک کین در رقابتی نزدیک، با کسب 33 درصد آرا در برابر مایکل هوکابی به پیروزی رسید، هوکابی در انتخابات داخلی حزب جمهوری خواه در کارولینای جنوبی با 30 درصد آرا پس از مک کین در مقام دوم قرار گرفت.

سناتور جان مک کین پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات کارولینای جنوبی در سخنانی گفت:دوستان من، ما باید مسیری را طی کنیم و در این مسیر رقابت دشواری خواهیم داشت که این رقابت از ایالت فلوریدا جایی که ما در آن پیروز خواهیم شد، آغاز می‌شود.

با وجود رقابت نزدیک میان رقبای جمهوری خواه پیش‌بینی می‌شود جان مک کین در انتخابات فلوریدا نیز به پیروزی برسد. در واقع پیروزی در انتخابات داخلی حزب جمهوریخواه در کارولینای جنوبی برای کاندیدا‌های این حزب از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا از سال 1980 هر کاندیدای حزب جمهوریخواه که توانسته است پیروزی در این ایالت را از آن خود کند، در نهایت نیز به عنوان کاندیدای نهایی جمهوریخواهان ، جواز حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را کسب کرده است.

هیلاری کلینتون نیز در انتخابات داخلی حزب دموکرات در ایالت نوادا با کسب 51 درصد ارا بر باراک اوباما پیروز شد. باراک اوباما با کسب 45 درصد آرا در ایالت نوادا در رده دوم قرار گرفت.

کلینتون در سخنانی پیروزی خود در ایالت نوادا را موفقیتی استثنایی قلمداد کرد و حضور بیش 100 هزار طرفدار حزب دموکرات در پای صندوق‌های رای در این ایالت را ستود.

هیلاری کلینتون در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما (دموکرات‌ها) همگی برای شکست جمهوریخواهان در انتخابات ماه نوامبر متحد خواهیم بود.

کد خبر 42143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز