جمعه ۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

ترجمه زهرا صدری: انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سال آینده برگزار می‌شود اما تبلیغات و رقابت تنگاتنگ بر سر ورود به کاخ سفید اکنون یک سالی است که شروع شده است.

نامزدهای حزب جمهوریخواه و دمکرات هنوز مشخص نشده‌اند اما نامزدهای احتمالی چنان گردهمایی تشکیل می‌دهند و سخنرانی می‌کنند که گویی همین فردا انتخابات است.

موضوع شکست هیلاری کلینتون در این انتخابات ذهن بسیاری از رهبران جمهوریخواه را به خود مشغول کرده‌است.

هیلاری کلینتون در آمریکا فردی محکم، جدی و بسیار باهوش شناخته می‌شود که هیچ نکته ای را از یاد نمی برد.

این موارد دلیلی است که او را به‌عنوان رقیبی سرسخت و قدرتمند معرفی کرده است و اینکه چرا حزب جمهوریخواه آمریکا شکست او را در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا آسان نمی داند.

حزب جمهوریخواه در دهه اخیر نشان داده که در گزینش نهایی نامزد خود، بسیار منعطف و غیرقابل پیش بینی است.

دمکرات‌ها با رایزنی‌های قبلی، هیلاری کلینتون را به‌عنوان نامزد خود انتخاب کردند که این مسئله باعث شد بدون ازدست دادن زمان، وضعیت بهتری را در آغاز رقابت داشته باشند.

سؤالی که جان مک کین دوشنبه گذشته درباره هیلاری، این نامزد زن متولد جنوب ایالت کالیفرنیا پرسید، در نگاه اول بی مورد اما قابل تامل بود. پرسش مک کین این بود: چگونه می‌توان بر قدرت کلام این زن غلبه کرد؟

هم‌اکنون جمهوریخواهان، سناتور کلینتون را مورد آماج تبلیغاتی خود قرار داده اند. انتقادات حزب مخالف از هیلاری کلینتون منجر به تحریک احساسات رای دهندگانی شد که هنوز تصمیم قطعی خود را برای انتخاب هیلاری کلینتون نگرفته‌اند.

این مسئله همچنین این تفکر را در میان دیگر نامزدها القاء کرده که بهترین فردی که می تواند هیلاری کلینتون را شکست دهد، جان مک کین جمهوریخواه است.

این استدلال تا زمان ظهور نامزد حزب جمهوریخواه صادق خواهد بود. نکته‌ای که حزب جمهوریخواه نباید فراموش کند این است که هیچ نامزد جمهوریخواهی به معروفیت هیلاری کلینتون نیست.

حزب جمهوریخواه دفاتری را برای افزایش نفوذ در حوزه های رای گیری درنظر گرفته تا از این طریق نامزد مطبوع خود را هرچه بهتر به رای دهندگان معرفی کند. این در واقع همان نکته‌ای است که نامزد حزب جمهوریخواه  باید مد نظر داشته باشد.

موضوع شکست هیلاری کلینتون در این انتخابات ذهن بسیاری از رهبران جمهوریخواه را به خود مشغول کرده‌است.

کارل روو مغز متفکر تبلیغات انتخاباتی جمهوریخواهان که در رای گیری‌های یک دهه گذشته، هدایت تبلیغاتی این حزب را به عهده داشته است از جمله کسانی است که برای چگونگی شکست هیلاری برنامه‌ریزی می‌کند.

او اخیراً در مقاله‌ای در نشریات آمریکا به جمهوریخواهان برای شکست هیلاری توصیه‌هایی کرده است.

اولین توصیه این است که نامزدهای حزب جمهوریخواه پس از انتخاب شدن توسط حزب خود، فکر کنند که چه برنامه هایی برای ارائه به مردم دارند؟

او خطاب به این نامزدها گفته است، تصور نکنید که همه شما را می شناسند. بسیاری از مردم از زندگی واقعی شما بی خبرند. لازم است شرحی از زندگی خود و برنامه های آینده، به مردم ارائه دهید.

وقوع هر انتخابات ریاست جمهوری به منظور ایجاد تغییرات در آینده است نه کنکاش در گذشته. بنابراین تصویری از خودتان که قصد دارید امید و خوشبینی را به مردم آمریکا هدیه کنید، ارائه دهید.

این بهترین روش برای کاستن از میزان اقبال عمومی رئیس جمهوری جمهوریخواه است. موارد فوق شاید مستقیما کمک چندانی به نامزد جمهوریخواه  نکند اما حداقل می تواند باعث کاهش سطح مقبولیت عمومی کنگره شده و همچنین مانع از پیروزی نامزد دمکرات شود.

روو می‌گوید، باورهای خود را بیان کنید. نامزد جمهوریخواه  باید برنامه‌ها و عقاید خود را مشخص نماید تا از این طریق به مردم کمک کند که شناخت بهتری از او داشته باشند و زمینه برای رقابت طبیعی با کلینتون فراهم شود (چه در ظاهر و چه در باطن).

از بحث‌برانگیزشدن صحبت‌هایتان واهمه ای نداشته باشید. با توجه به وضعیت حال آمریکا،   مردم خواهان رئیس جمهوری هستند که بتوانند به او اعتماد کنند و برخلاف دمکرات‌ها که همه موارد، حتی خندیدن و لحن گفتار را از پیش درنظر می‌گیرند، به فکر مسائل اصلی و مهم آمریکا باشید.

اشتغال، اقتصاد و هزینه های زندگی، مسائل حائز اهمیتی در این انتخابات محسوب می شوند.

درحالی‌که موضوعات مورد توجه جمهوریخواهان نظیر؛ جرم و جنایت و تامین اجتماعی از اهمیت کمتری درنظر مردم آمریکا برخوردار است.

اما با توجه به شرایط کنونی لازم است بهداشت، مخارج تحصیلی و پویایی جامعه، بیشتر مورد توجه قرار گیرد. اطمینان از موارد طرح شده و موثق بودن آنها باید از طرف نامزد جمهوریخواه رعایت شود.

روو توصیه می‌کند به سراغ افرادی که جمهوریخواه سنتی نیستند بروید. به جمع‌آوری آراء اقلیت مردم آمریکا در یک انتخابات جسورانه بپردازید.

به میان مردم بروید و به صحبت‌های آنان گوش کنید و نکات لازم را فرا بگیرید. به مردم بقبولانید که چگونه امید‌ها و آرزوهای آنان را محقق خواهید کرد.

نامزد حزب جمهوریخواه باید رای خود را از میان کلیه حوزه های انتخاباتی جستجو کند و بهتر است این نکته مهم را در میان اقلیت‌های آمریکا، به کار گیرد.

توصیه دیگر روو این است که، مواضع محکمی در خصوص عراق داشته باشید. دمکرات‌ها بر سر شکست در عراق، شرط بندی کرده اند. پیشرفت هایی که در عراق حاصل شده را بزرگ جلوه دهید.

درصورت مطرح شدن این سؤال که چه کسی موافق خروج از عراق است، پاسخ این سؤال قطعاً هیلاری کلینتون خواهد بود. نامزدهای جمهوریخواه به‌دنبال طرح این سؤال هستند که چه کسی رهبری آمریکا را در جنگ علیه تروریسم برعهده خواهد گرفت؟

این مبارزات با بحث درخصوص سربازان و نیروهای اطلاعاتی ادامه خواهد یافت. این نبردها به جمهوریخواهان کمک خواهد کرد که نشان دهند چه کسی در کشمکش های جدید قرن 21، قدرتمند‌تر بوده و به پیروزی خواهد رسید؟

درحالی‌که نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه سرگرم پرداختن پیرامون هیلاری کلینتون است،   زمان آن می رسد که او نیز برنامه های خود را ارائه دهد و رای دهندگان را با توضیحات خود توجیه کند که چرا او استحقاق پیروزی بر هیلاری کلینتون را دارد.

www.newsweek.com
17 نوامبر

کد خبر 37335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز