جمعه ۲۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون از باراک اوباما، رقیب انتخاباتی خود عذرخواهی کرد

هیلاری رودهام کلینتون،در نبرد نامزدهای دموکرات برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری از باراک اوباما، رقیب خود به دلیل اظهاراتی که از جبهه تبلیغاتی او درباره سابقه‌دار بودن اوباما در زمینه مواد مخدر مطرح شده است، عذرخواهی کرد.

خبرگزاری سوئیس از واشنگتن گزارش داد، ‌بیل شاهین، مشاور کلینتون گفته بود اوباما که خود شخصا اعتراف کرده پیشتر مواد مخدر مصرف می‌کرده است، امکان دارد در صورتی که از سوی دموکرات‌ها برای رقابت با جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری فرستاده شود، به جناح دموکرات لطمه بزند.

شاهین مجبور شد پیامدهای این اظهارات را بپذیرد به طوری که استعفایش را از تیم انتخاباتی کلینتون اعلام کرد و گفت از اظهارنظری که کرده و همسر رییس جمهور سابق آمریکا یا جبهه او را آزرده خاطر ساخته، متاسف است.

اوباما پیش است
نبرد میان کلینتون و اوباما برای نامزدی در رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا سه هفته پیش از آغاز انتخابات مقدماتی به اوج رسیده است. اوباما در آخرین نظرسنجی‌ها به وضوح پیش افتاده است و فقط در ایالت‌های مهمی همچون آیووا و نیوهمپشایر رقابت نزدیکی را با رقیبانش دارد.

در انتخابات مقدماتی احزاب آمریکایی در این باره تصمیم‌گیری می‌کند که در نهایت چه کسی را برای رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری معرفی کنند. انتظار می‌رود که تا فوریه این روند ادامه داشته باشد. رییس جمهور جدید آمریکا در ماه نوامبر سال آینده میلادی انتخاب می‌شود.

کد خبر 39098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز