یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما در انتخابات داخلی حزب دموکرات در ایالت کارولینای جنوبی به یک پیروزی قاطع دست یافت.

به گزارش بی بی سی، باراک اوباما در کارولینای جنوبی موفق شد رقیب اصلی خود هیلاری کلینتون را با کسب 55 درصد آرا شکست دهد. هیلاری کلینتون با 27 درصد و جان ادواردز دیگر کاندیدای دموکرات‌ها با 18 درصد آرا به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

اوباما پس از پیروزی در انتخابات داخلی حزب دموکرات در ایالت کارولینای جنوبی در سخنانی با اشاره به مخالفان خویش گفت: امشب داستان به گونه‌ای دیگر برای بدبینانی که تصور می‌کردند، آنچه در برف آیوا رخ داده  یک رویا بوده، به پایان رسید.

اوباما افزود: در این انتخابات تقابل ثروتمندان و فقرا، جوانان و پیران، سیاهان و سفیدان مطرح نیست، آنچه در این انتخابات مطرح است، تقابل گذشته و آینده است.

اوباما با اشاره به سه شنبه بزرگ، منظور 5 فوریه که انتخابات داخلی حزب دموکرات در 22 ایالت آمریکا برگزار می‌شود، گفت: تا نه روز دیگر نزدیک به قریب به نیمی از مردم آمریکا می‌توانند با ذکر این مساله که ما از آنچه در واشنگتن می‌گذرد خسته شده‌ایم و مشتاق انجام تغییرات هستیم، به ما بپیوندند.

در انتخابات داخلی حزب دموکرات در ایالت کارولینای جنوبی در سال 2008، بیش 580 هزار نفر شرکت کردند که در مقایسه با 280 هزار کاندیدایی که در سال 2004 شرکت کرده بودند، افزایش قابل توجهی را نشان می‌هد.

کد خبر 42732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز