شنبه ۸ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

اوپرا وینفری یکی از مشهورترین و ثروتمندترین زنان جهان به کمک یکی از نامزدهای رقابت‌های داخلی حزب دموکرات برای انتخاب ریاست جمهوری آمریکا آمده که رنگ پوستش شبیه خودش است؛ چیزی بین سیاه و سفید.

این مبارزات که به شکل رقابت درون حزبی برگزار می‌شود، معمولا از شور و حال چندانی برخوردار نیست و تنها حدود 30درصد از افرادی که برای رأی دادن ثبت‌نام کرده‌اند در این دوره شرکت می‌کنند.

اما زمانی که اوپرا وینفری – چهره تلویزیونی محبوب زنان – وارد عرصه این مبارزات شده تا از نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری یعنی باراک اوباما حمایت کند، حال و هوای این مبارزات تغییر کرده است.

ماجرا آن‌قدر بالا گرفته که هزاران نفر در ایالات آیوا که رأی‌گیری‌ها به زودی از آنجا شروع خواهد شد، به ستاد انتخاباتی اوباما رفته‌اند تا از نزدیک اوپرا وینفری را ببینند.

در ایالت کارولینای جنوبی، اوپرای میلیاردر که یکی از بانفوذترین زنان در جهان به حساب می‌آید، جمعیتی عظیم را به ستاد انتخاباتی اوباما جذب کرد؛ دست‌کم 30هزار نفر در استادیومی در ایالت کارولینای جنوبی جمع شدند و به سخنان اوپرا گوش کردند. این تعداد در تاریخ مرحله مقدماتی انتخابات آمریکا بی‌سابقه دانسته شده است.

اوپرا در حمایت از اوباما به حاضران گفت: «آنها می‌گویند به اوباما به خاطر کم‌تجربه بودن‌اش رأی ندهید. بگذارید به شما بگویم، خرد و بینش اوباما که سال‌ها به مردم خدمت کرده، از سیاستمدارهایی که سال‌ها در واشنگتن بوده‌اند بیشتر است».

این کنایه اوپرا به هیلاری کلینتون است. هیلاری هم که در میان بسیاری از رأی‌دهندگان زن محبوب است، بارها تاکید کرده که تجربه او از اوباما بسیار بیشتر است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد کلینتون در حال حاضر از بالاترین شانس برای کسب نامزدی حزب دموکرات برخوردار است و اوباما در رده دوم قرار دارد.

کارشناسان می‌گویند اوباما به شخصیت مشهوری مثل اوپرا وینفری روی آورده تا رأی بیشتر خانم‌ها را به خود اختصاص دهد. دست‌کم 9میلیون نفر هر روز برنامه تلویزیونی اوپرا را تماشا می‌کنند که تخمین زده شده حداقل 75درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند.

اوپرا وینفری در 29 ژانویه سال1954 در می‌سی‌سی‌پی به دنیا آمده و با این حساب 53ساله است. او یکی از شخصیت‌های تلویزیونی مطرح در جهان به شمار می‌رود. اوپرا در حال حاضر در کارهای فراوانی فعالیت دارد اما مهم‌ترین شغل او برنامه تلویزیونی «اوپرا» است.

وینفری که اولین زن میلیاردر آفریقایی – آمریکایی به شمار می‌رود، فعالیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف انسان‌دوستانه دارد. اوپرا وینفری با 260میلیون دلار درآمد سالانه، گران‌ترین چهره تلویزیونی آمریکاست.

او همچنین ثروتمندترین چهره تلویزیونی دنیا هم هست. او امسال برای سومین بار در صدر فهرست مجله فوربس برای 20چهره مشهور تلویزیونی قرار گرفت.

وینفری 53ساله، ژانویه 2007، به انتخاب مجله فوربس در صدر جدول «20 زن ثروتمند دنیای سرگرمی» قرار گرفت و 6 ماه بعد در فهرست سالانه «100 شخصیت معروف قدرتمند»، برای دومین بار رده نخست را از آن خود کرد. مجری معروف، اکنون در رده نخست فهرست 20 چهره مشهور تلویزیونی مجله فوربس قرار گرفته است.

خانم وینفری صاحب یک امپراتوری رسانه‌ای است که از انتشار مجله گرفته تا تولید فیلم و پخش برنامه‌های رادیویی را دربر می‌گیرد. به‌علاوه، برنامه روزانه محبوب تلویزیونی او، یکی از ارکان اصلی شهرت وی به حساب می‌آید.

کد خبر 40371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز