همشهری آنلاین: نظرسنجی‌ انجام شده توسط نیویورک تایمز و سی‌بی‌اس نیوز حکایت از آن دارد که اکثر دموکرات‌ها معتقدند باراک اوباما بهترین کاندیدا برای شکست جان مک‌کین در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 آمریکا خواهد بود.

به نوشته نیویورک تایمز، براساس این نظرسنجی باراک اوباما برای اولین بار از هیلاری کلینتون به میزان قابل توجهی پیشی گرفته است و 54 درصد از پرسش شوندگان دموکرات خواستار آن هستند که اوباما از سوی این حزب کاندیدای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری شود، در حالی که تنها 38 درصد از پرسش شوندگان از هیلاری کلینتون حمایت کرده‌اند.

بر اساس این نظر سنجی اوباما توانسته است نظر مساعد گرو‌ه‌های مختلف جمعیتی در حزب دموکرات را به خود جلب کند، در واقع او توانسته است میان رای دهندگان زن، مرد، لیبرال‌، میانه رو، پردرآمد و کم در آمد، تحصیل کردگان و غیر تحصیل کردگان حامیان زیادی برای خود دست و پا کند.

اما همه چیز به نفع اوباما نیست، . در حالی که در این نظر سنجی بسیاری از رای دهندگان دموکرات اوباما را دارای قابلیت متحد کردن آمریکا و الهام بخش این کشور توصیف کرده‌اند، بیشتر دموکرات‌ها همچنان معتقدند هیلاری کلینتون آمادگی پذیرش مسوءلیت رییس جمهوری را دارد.
 
در نظر سنجی مشترکی که توسط یو اس ای تودی و موسسه گالوپ انجام شده است نیز نتایج مشابهی به دست آمده است، 51 درصد از پرسش شوندگان این نظر سنجی اوباما را کاندیدای محبوب خود توصیف کرده‌اند و هیلاری کلینتون تنها توانسته است نظر 31 درصد از پرسش شوندگان را به خود جلب کند.

اما اکثر نظر سنجی‌هایی که اخیرا انتشار یافته‌اند حکایت از آن دارند که هیلاری کلینتون و باراک اوباما برای پیروزی در انتخابات داخلی حزب دموکرات در ایالت تگزاس که در روز 4 مارس برگزار می‌شود، رقابتی شانه به شانه خواهند داشت.  براساس این نظر سنجی‌ها کلینتون در انتخابات داخلی اوهایو از اوباما پیشی خواهد گرفت. 

این در حالی است که اخیرا با چاپ عکسی از اوباما در لباس سنتی سومالی، رقابت باراک اوباما و هیلاری کلینتون و جهه بچه گانه‌ای به خود گرفته است. ["رقابت کثیف" دامن اوباما را گرفت]

کد خبر 45273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز