همشهری آنلاین: سناتور هیلاری کلینتون در انتخابات داخلی حزب دموکرات که روز سه شنبه8 ژانویه در ایالت نیوهامپشایر برگزار شد، ادعای پیروزی کرد.

به گزارش سی ان ان، سناتور هیلاری کلینتون در حالی که همسرش بیل کلینتون و دخترش چلسی در کنارش قرار داشتند، طی سخنانی خطاب به هوادارانش گفت که ما برای رقابتی طولانی خود را آماده می‌کنیم.

 او با اشاره به پیروزی‌اش در نیوهامپشایر پس از شکست در انتخابات داخلی آیوا و قرار گرفتن در مقام سوم در آن ایالت گفت: بگذارید به آمریکا اجازه دهیم مجددا همانگونه که من در نیوهامپشایر بازگشتم، به عرصه بازگردد.[پیشتازی اوباما و هاکه‌بی در انتخابات اولیه در آیوا]

Democratic presidential candidate U.S. Senator Hillary Clinton (D-NY) greets supporters with her husband, former U.S. President Bill Clinton, at her New Hampshire primary night rally in Manchester, January 8, 2008. REUTERS

براساس گزارش سی‌ان‌ان، پس از شمارش 89 درصد از آرای انتخاباتی در ایالت نیوهامپشایر، مشخص شد که هیلاری کلینتون سناتور نیویورک، با کسب 39 درصد آرا توانسته است در برابر باراک اوباما سناتور ایالت ایلینویز به پیروزی برسد، آنگونه که گزارش شده است، باراک اوباما در انتخابات داخلی حزب دموکرات در ایالت نیو هامپشایر 37 درصد آرا را کسب کرده است و پس از کلینتون در رده دوم قرار گرفته است.

 این درحالی است که پیشتر نظر سنجی‌ها بر پیشتازی باراک اوباما در انتخابات ایالت نیوهامپشایر حکایت داشتند.[پیشتازی اوباما در نظرسنجی‌های نیوهامپشایر

رای دهندگان مستقل در ایالت نیوهامپشایر، که 43 درصد از کل رای دهندگان در این ایالت را به خود اختصاص داده‌اند،  اعلام کرده‌اند که 43 درصد از آن‌ها به اوباما رای داده‌اند و 31 درصد به کلینتون.اما آن‌هایی که به عنوان طرفداران حزب دموکرات در این انتخابات ثبت نام کرده بودند، اعلام کردند که 45 درصد آن‌ها به هیلاری کلینتون و 34 درصد آن‌ها به اوباما رای داده‌اند.

پیروزی مک کین در حزب جمهوری خواه

از سویی دیگر سناتور مک نیز در انتخابات داخلی حزب جمهوری خواه در نیوهامپشایر به پیروزی رسید، تا همچنان کاندیدای اول جمهوریخواهان در رقابت برای حضور در کاخ سفید باشد.

سناتور مک کین در سخنانی خطاب به طرفدارانش در نیوهامپشایر با اشاره طنز آمیز به بخشی از  سخنان قبلی  بیل کلینتون رییس جمهوری سابق آمریکا در زمان پیروزی وی در رقابت‌های داخلی حزب دموکرات در ایالت نیوهامپشایر مبنی بر این که "بازگرد بچه "، گفت:من دیگر دوران کودکی خود را سپری کرده‌ام ... اما امشب(اشاره به شب اعلام نتایج انتخابات داخلی حزب جمهوری خواه در ایالت نیوهامپشایر) ما مطمئنا به آن‌ها(دموکرات‌ها) نشان دادیم که بازگشت چیست.

با شمارش 64 درصد از آرای انتخابات داخلی حزب جمهوری خواه در ایالت نیوهامپشایر مشخص شد که مک 37 درصد آرا، میت رامنی سناتور ایالت ماساچوست 32 درصد آرا، و مایک هوکابی فرماندار سابق ایالت آرکانزاس، فرد پیروز در انتخابات داخلی حزب جمهوری خواه در ایالت آیوا 11 آرا را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 41278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز