همشهری آنلاین: روزنامه نیویورک تایمز در خصوص اختصاص جایزه نوبل به معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد شکست خورده انتخابات سال 2000 این کشور نوشت: ال گور قدرت و جایزه نوبل را همزمان به دست آورد.

به نوشته نیویورک تایمز، به دنبال اعطای جایزه صلح نوبل به ال گور معاون سابق رئیس جمهور آمریکا، پرسشی که مطرح می‌شود این است که وی با وجهه اجتماعی و توجهی که از این جریان به دست آورده‌است، چه خواهد کرد.

پاسخ این است که وی احتمالاً از حضور مجدد در رقابت‌های ریاست‌جمهوری نه استقبال می‌کند و نه آن را رد می‌کند اما تلاش خواهد کرد به نقش‌آفرینی قدرتمندتر در عرصه سیاست‌های زیست‌محیطی کشور و در درون حزب دموکرات خود تبدیل شود.

در این خصوص پل بگالا از مشاوران سیاسی دولت کلینتون که ال گور را برای رقابت‌های ریاست‌جمهوری 2000 علیه جرج دبلیو بوش رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا آماده کرد، گفته‌است: دریافت جایزه نوبل مشخصاً هر کسی را به سمت رقابت‌های ریاست‌جمهوری می‌کشاند اما من فکر می‌کنم او (ال گور) نیات خود را به روشنی بیان کرده‌است.

مایکل فلدمن کارشناس راهبردی گور نیز پس از ملاقات با وی اظهار داشت: ال گور در رقابت‌های 2008 وارد نمی‌شود، او بر تلاش برای حل بحران‌های آب و هوایی تمرکز کرده‌است.

کد خبر 33812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز