سازمان تامین اجتماعی با انتشار بخشنامه‌ای ضوابط نقل و انتقال حق بیمه یا کسور بازنشستگی در بین صندوق تامین‌اجتماعی و بیمه‌اجتماعی روستاییان، عشایر و بالعکس را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، براساس این بخشنامه نقل و انتقال حق بیمه یا کسور بازنشستگی در بین بیمه‌شدگان این2 صندوق صرفاً در مواردی است که بیمه‌شدگان شرایط بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی بلند مدت نزد سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه‌اجتماعی روستاییان و عشایر را احراز کنند و طبق ضوابط مقرر امکان پذیر باشد.

براساس این بخشنامه در صورت اعلام صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مبنی بر احراز شرایط بهره‌مندی از تعهدات بلندمدت، واحدهای اجرایی تامین اجتماعی مکلف خواهند بود نسبت به انتقال حق بیمه سوابق بیمه‌ای مشمولان یاد شده که به اعتبار اشتغال در کارگاه‌های مشمول تامین اجتماعی به این سازمان پرداخت شده، اقدام کنند.

چنانچه سوابق پرداخت حق بیمه بیمه‌شدگان اختیاری ، مورد درخواست و پذیرش صندوق یاد شده قرارگیرد در این صورت انتقال حق بیمه این قبیل افراد پس از کسر حق بیمه سهم درمان و یا سرانه درمان با رعایت سایر ضوابط مقرر بلامانع‌است.

کد خبر 41842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز