تمامی افرادی که بنا به ادعای خود اعلام خویش فرمایی یا کار فرمایی نمایند بدون اخذ مجوز اشتغال از سوی مراجع ذی صلاح در شمول قانون تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند و سابقه مورد نیاز برای متقاضیان بیمه اختیاری از حداقل 360 روز سابقه پرداخت حق بیمه به 30 روز سابقه پرداخت حق بیمه تغییر می‌یابد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ضمن اعلام این مطلب از ابلاغ مصوبه جدید برای ارائه تسهیلات ویژه و بسیار مناسب به مشاغل آزاد و بیمه شدگان اختیاری در راستای اهداف رئیس‌جمهوری خبر داد.

به گزارش هفته‌نامه آتیه حسینعلی ضیائی، در این باره گفت: یکی از اهداف تبیین شده سازمان در حال حاضر تعمیم پوشش بیمه‌ای به اقشار جدیدتری از آحاد جامعه و افزایش تعداد بیمه شدگان به 10 میلیون نفر تا پایان برنامه چهارم توسعه است.

وی با اشاره به این‌که این تسهیلات به منظور تحقق و عملیاتی کردن هدف مذکور و حذف مقررات زاید و ایجاد تسهیلات لازم در این زمینه و با توجه به اختیارات تفویضی به هیأت‌مدیره توسط شورای‌عالی تأمین اجتماعی، صورت گرفته است، اضافه کرد: با توجه به ضرورت پوشش کامل قانون تأمین اجتماعی به کلیه آحاد جامعه در مشاغل فاقد کارفرما، ادعای شخص متقاضی مبنی بر اشتغال در این گونه مشاغل به صورت مکتوب ملاک عمل قرار گرفته و می‌تواند مشمول قانون مذکور باشد، بنابراین با توجه به مراتب فوق و جهت اجرایی کردن مفاد قسمتی از بند الف ماده (96) قانون برنامه چهارم توسعه مقرر شد کلیه افرادی که بنا به ادعای خود اعلام خویش فرمایی یا کارفرمایی نمایند بدون اخذ مجوز اشتغال از سوی مراجع ذی صلاح در شمول قانون تأمین اجتماعی قرار گیرند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: از این به بعد معاینات پزشکی اولیه به هنگام ثبت نام متقاضیان بیمه اختیاری موضوع تبصره ماده (8) قانون تأمین اجتماعی به جای کمیسیون پزشکی به تأیید و مسئولیت پزشک معتمد سازمان واگذار گردید.

به این منظور، شعب تأمین اجتماعی مکلفند نسبت به معرفی متقاضیان به پزشک معتمد اقدام کرده و آنان نیز موظفند پس از معاینه دقیق فرد موردنظر نتایج حاصله در فرم معاینات پزشکی را همراه نظریه پزشکی خود تکمیل و به شعبه مربوطه ارسال دارند.

واحدهای اجرایی موظفند ضمن انجام اقدامات لازم، فرم تکمیل شده معاینات پزشکی مذکور را در پرونده فنی بیمه شدگان ضبط و نگهداری نمایند.

رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: همچنین سابقه مورد نیاز برای متقاضیان بیمه اختیاری از حداقل 360 روز سابقه پرداخت حق بیمه به 30 روز سابقه پرداخت حق بیمه تغییر می‌یابد.

ضیائی خاطرنشان ساخت: شرایط سنی پذیرش بیمه اختیاری برای متقاضیان تا کنون در مورد مردان 45 سال و برای زنان 40 سال در نظر گرفته شده بود که به منظور سهولت و دسترسی و تعمیم پوشش بیمه‌ای متقاضیان نسبت به افزایش سقف سنی آنان به هنگام تقاضا به 55 سال اعم از مردان و زنان اقدام گردید.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام نمود: سازمان تأمین اجتماعی اقدامات مناسب دیگری را در جهت رفاه حال بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در دست بررسی و مطالعه دارد که امیدوارم نتایج مثبت آن به زودی به اطلاع عموم مردم برسد.

کد خبر 44741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز