صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور توانسته‌ است 50 هزار روستای کشور را زیر پوشش بگیرد.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی در این‌باره گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بدون داشتن اداره کل در روستاها، بیمه اجتماعی روستاییان را سامان بخشیده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل وزارت رفاه و تامین اجتماعی، عبدالرضا مصری، در جلسه هیأت امنای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: تشکیل بیش از دو هزار کارگزاری در سطح دهستان‌های کشور بدون هیچ‌گونه بار مالی و هزینه برای دولت، کار مهمی است.

مصری خاطر نشان کرد: علیرغم انتقاداتی که به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر وارد است، این صندوق توانسته جمعیت زیادی را تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی ببرد و چنین کار بزرگی را در زمان محدودی انجام دهد.

او گفت: می‌توان به مقوله بیمه روستائیان و عشایربا دو دیدگاه بیمه‌ای و حمایتی نگریست و دولت حمایت از روستائیان را به صورت پرداخت دو سوم حق بیمه آنها انجام می دهد.

وزیررفاه و تامین اجتماعی بر حمایت‌های بیشتر از صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تاکید کرده و افزود: سازمان تامین اجتماعی نیز با عمر طولانی خود نیازمند حمایت دولت است و این صندوق با حمایت های بیشتر می‌تواند شایسته‌تر عمل کند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر نیز  از وجود 2هزار و 867 کارگزار صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در کشور خبر داد.

سید مجید موسویان گفت: سه استان فارس با 222 صندوق، مازندران با 213 صندوق و اصفهان با 203 صندوق به ترتیب بیشترین تعداد کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر را در ایران دارند.

کد خبر 40048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز