گروه اجتماعی: دیگر نیازی نیست تا روستائیان کشور برای گرفتن دفترچه بیمه درمان 2800 تومان بپردازند. اما دریافت این هزینه از سوی سازمان بیمه خدمات درمانی سبب شده‌است تا همواره سؤال‌هایی مطرح شود.

این سازمان با دریافت حق بیمه 2800 تومانی برای هر نفر 56 میلیارد تومان از روستائیان کشور گرفته‌است.

به همین دلیل سؤال‌های زیادی درباره سرنوشت و چگونگی خرج کردن این مبلغ در این‌سال‌ها پرسیده‌ می‌شود.

هر چند سازمان بیمه خدمات درمانی هنوز پاسخ روشنی در این‌باره نداده، اما بر اساس گفته‌های مسئولان این سازمان مبلغ 2800 تومان را برای پرداخت هزینه‌های انجام مراحل صدور و چاپ  و انجام سایر عملیات برای صدور دفترچه دریافت کرده‌است.

بر اساس رقم منتشر شده 56 میلیارد تومان و سرانه 2800 تومانی دریافت شده، تا کنون این سازمان از 20 میلیون نفر از روستائیان این مبلغ را در ازای صدور دفترچه دریافت کرده‌است؛ هر چند رقم 2800 تومان برای هر دفترچه به ویژه در شرایطی که قرار است 20 میلیون دفترچه صادر شود چندان منطقی به نظر نمی‌رسد چرا که تعداد بالا سبب کاهش هزینه خواهد شد.

اما مسئولان سازمان خدمات درمانی همچنان بر این‌ نکته پافشاری می‌‌کنند که تمامی 56 میلیارد تومان به شرکت‌هایی پرداخت شده که به کار صدور دفترچه مشغول بوده‌اند اما  این پاسخ تا کنون نتوانسته‌ افکار عمومی را قانع کند.

به نظر می‌رسد در پی قانع نشدن افکار عمومی و در واقع بر اثر فشار افکار عمومی هم اکنون دیگر این مبلغ دریافت نمی‌شود و روستائیانی که از این پس خواهان داشتن دفترچه بیمه درمانی هستند با واریز مبلغ 200 تومان برای هر نفر می‌توانند صاحب دفترچه شوند.

نکته جالب توجه این‌که ما به التفاوت  مبلغ 2800 تومان قبلی با 200 تومان فعلی به روستائیان پرداخت نمی‌شود و سرنوشت 56 میلیارد تومان دریافت شده از روستائیان هم‌چنان سبب بروز پرسش‌هایی است.

این‌بار یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست تعیین سرنوشت این 56 میلیارد تومان را داشته‌است.

قیصر صالحی، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، در این‌باره گفت: متاسفانه سازمان بیمه خدمات درمانی از قشر آسیب پذیر روستایی بابت هزینه چاپ و صدور دفترچه بیمه 2800 تومان،10 برابر شهرنشین ها، وجه دریافت کرده است که رقمی بیش از 56 میلیارد تومان از روستائیان وجه دریافت شده که سازمان بیمه خدمات درمانی باید شفاف سازی کند که آن‌را کجا هزینه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اینکه سازمان بیمه خدمات درمانی باید مردم را قانع کند، یاد آور شد: در این صورت حق نمایندگان مردم است که موضوع را به دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور گزارش کنند.

صالحی خاطر نشان کرد: در شرایطی که هدف دولت کمک به قشر آسیب پذیر و روستائیان است متاسفانه این رویه سازمان بیمه خدمات درمانی با سیاست های دولت در این زمینه منافات دارد.

کد خبر 39208

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز