همشهری آنلاین: میزان تولید گازطبیعی کشور صبح روز شنبه 22 دی، 10 میلیون متر مکعب افزایش یافت و به حجم بی سابقه 460 میلیون مترمکعب رسید.

غلامحسین نوذری - وزیر نفت - پس از سخنرانی در همایش چالش‌ها و فرصت‌های شرکت‌های ایرانی در قراردادهای نفت و گاز، روز شنبه 22 دی‌ماه ‌در جمع خبرنگاران گفت: این حجم افزایش تولید گاز، به شبکه شمال و غرب کشور تزریق شد.

وی افزود: امیدواریم با رسیدن این میزان گاز به استان‌های شمالی و غربی کشور، بخشی از مشکل موجود رفع شود.

وزیر نفت درباره سفر رییس جمهور به استان مازندران گفت: این سفر در چارچوب بررسی مشکلات مردم استان های شمالی کشور از نزدیک و اقداماتی که باید برای حل مشکل گاز استانهای شمالی و غربی اجرا شود صورت گرفت.

نودری با اشاره به فرارسیدن موج دوم سرما در کشور گفت: به صرفه جویی قطعی نیاز است و مردم عزیز باید توجه کنند که خاموش کردن یک بخاری، به معنای روشن شدن یک بخاری در مناطق سردسیر کشور است.

وزیر نفت با بیان این که همه تدابیر لازم را در این زمینه به کار برده ایم افزود: هم اکنون همه ظرفیت تامین گاز کشور از جمله پالایشگاه ها، شبکه انتقال و سیستم های تقویت فشار گاز کشور به طور کامل به کار گرفته شده است و هیچ مشکل عملیاتی نداریم، ‌اگر چه با محدودیت هایی در شبکه گازرسانی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات موجود در زمینه گاز رسانی، طرح های کوتاه مدت و بلند مدتی داریم گفت: اصلاح خط انتقال گاز به قائمشهر از طرح های کوتاه مدتی بود که در همین چند روز صورت گرفت و امروز صبح به من گزارش شد که وضع فشار گاز این منطقه بهبود یافته است.

نوذری افزود: کارهای بزرگتری هم در دست داریم که از آن جمله می توان به احداث خط انتقال گاز از پارچین تهران به مشهد اشاره کرد که از آن خطی به طول 100 کیلومتر و قطر 40 اینچ برای استان های شمالی کشور منشعب می شود.

وی گفت: طرحی هم برای انتقال گاز از ساوه به همدان، بیجار و میاندوآب و رفع مشکل مردم این مناطق در دست داریم.

وزیر نفت با بیان این که برخی استان های کشور در استفاده از گاز، همچنان مشکل دارند اضافه کرد: برای تامین گازمایع و نفت سفید این استان ها پیش بینی هایی شده و در این استان ها بسیاری از سیستم ها از جمله نانوایی ها دو گانه سوز شده است.

نوذری ابراز امیدواری کرد که با قدری تغییر دما در هوای کشور و به ویژه در منازل، گاز بیشتری برای سرشاخه های شبکه سراسری گاز کشور تامین کنیم.

وزیر نفت گفت: تغییر دما در منازل، در مقایسه با تغییر دما در هوای کشور‌ نقش بیشتری در کاهش مصرف گاز کشور دارد.

کد خبر 41531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز