جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک بررسی جدید در ژاپن نشان می‌دهد که اگر به طور مرتب چای سبز بنوشید، احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی- عروقی 25 درصد کاهش‌ پیدا می‌کند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی پژوهشگران در دانشگاه توکیو  بیش از 40000 نفر از ساکنان 40 تا 79 شمال شرق ژاپن – ناحیه‌ای که مصرف چای سبز رایج است – را مورد بررسی قرار دادند.

 سه چهارم این افراد مرتبا دست کم دو یا سه فنجان چای سبز می‌نوشیدند. در شروع این بررسی هیچکدام از این افراد سابقه‌ای از سکته مغزی یا بیماری عروق کورونر قلب یا سرطان  نداشتند.

 این افراد 11 سال تحت نظارت قرار داشتند، که در طول این مدت بیش از 4000 نفر آنها فوت کردند. علت فوت 892 نفر بیماری قلبی و 1134 نفر سرطان بود.

تجزیه و تحلیل اطلاعات ثبت شده نشان داد که افرادی که روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می‌نوشیدند نسبت به افرادی که چای سبز نمی‌نوشیدند، 16 درصد کمتر در معرض مرگ به هر علت بودند. هنگامی که مرگ به علت بیماری قلبی در نظر گرفته می‌شد، نوشیدن چای سبز  26  درصد خطر  مرگ را کاهش می‌داد، اما در مورد مرگ ناشی از  سرطان نوشیدن چای سبز تاثیری نداشت.

هنگامی اطلاعات مربوط به  زنان به طور جداگانه بررسی شد، معلوم شد که تاثیر چای سبز در مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی در آنها بیشتر و در حد 31 درصد است.

 دکتر شینیشی کیوراما سرپرست این تحقیق معتقد است که بر اساس این یافته‌ها  مصرف چای سبز ممکن است طول عمر  افراد را با محافظت آنها در برابر بیماری قلبی بیفزاید.

کد خبر 4151

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز