شنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۵ - ۰۴:۲۴
۰ نفر

مطالعه‌ای تازه در ژاپن نشان می دهد که نوشیدن چای سبز می تواند خطر مرگ در اثر ابتلا به گروهی از بیماریها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران- واحد علوم پزشکی تهران - به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه انجمن پزشکی آمریکا محققان با بررسی اطلا‌عات پزشکی بیش از 40 هزار نفر دریافتند که چای سبز خطر مرگ در اثر بیماری قلبی را بیش از بیست و پنج درصد کاهش می‌دهد.

با این وجود برخی متخصصان قلب در انگلیس می‌گویند که این فواید ممکن است ناشی از رژیم غذایی ژاپنی ها در کل باشد زیرا غذاهایی که مردم این کشور عادت به مصرف آنها دارند از غذاهای رایج در غرب سالم تر است.

صرفنظر از آب، چای پرمصرف ترین نوشیدنی در جهان است و هرساله سه میلیارد کیلوگرم چای در جهان تولید می‌شود.

مطالعات انجام شده در آزمایشگاهها و روی حیوانات نشان داده است که بویژه چای سبز در مقایسه با چای تیره دارای فواید زیادی برای سلا‌متی است.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در حدود 80 درصد مردم ژاپن چای سبز می‌نوشند به طوری که بیش از نیمی از آنها روزانه سه فنجان یا بیشتر از آن مصرف می کنند.

در مطالعه‌ای یازده ساله درباره تغذیه و نوشیدن چای سبز در میان ژاپنی‌ها معلوم شد میزان مرگ بر اثر کلیه عوامل برای کسانی که روزانه‌ 5 فنجان یا بیشتر چای سبز نوشیده بودند در مقایسه با کسانی که یک فنجان یا کمتر نوشیده بودند 16 درصد کمتر بود.

مطالعه 7 ساله برای کشف علل خاص مرگ و میر نیز نشان داد که خطر مرگ در اثر بیماری قلبی برای گروهی که 5 فنجان یا بیشتر چای سبز می نوشند 26درصد کمتر بود.

پژوهشگران همچنین از این مطالعات دریافتند فواید چای سبز ظاهرا برای زنان بیشتر بود.

زنانی که روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می‌نوشیدند در مقایسه با کسانی که یک فنجان یا کمتر مصرف می کردند 31 درصد کمتر باخطر مرگ در اثر بیماری قلبی روبرو بودند.

کد خبر 7977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز