سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بسیاری از بیماران داروی‌شان را بسیار زودتر از موقع مقرر قطع می‌کنند و این تصمیم می‌تواند در مورد داروهای قلبی یا دیابت مرگبار باشد.

به گزارش آسوشیتدپرس یک بررسی بر روی 1521 بیمار نشان داد که از هر 8 بیمار دچار حمله قلبی‌ یک نفر تنها یک ماه پس از مرخص‌شدن از بیمارستان مصرف‌داروهای تجویز‌شده حافظ حیاتش را قطع می‌کند.

دکتر مایکل هو از "مرکز پزشکی امور کهنه‌سربازان دنور" و یکی از این محققان گفت:" قطع مصرف  این داروهای حیاتی تنها پس از یک ماه بوسیله بیماران بسیار شگفت‌اور است."

در بیماران قلبی که مصرف سه داروی با اثربخشی ثابت‌شده- آسپیرین، مسدودکننده‌های گیرنده بتا مانند پروپرانولول و داروهای استاتینی کاهنده کلسترول خون- متوقف کرده بودند، احتمال مرگ در طول یک سال بعدی در مقایسه با بیمارانی که به دریافت داروهای‌شان ادامه داده بودند، سه برابر بیشتر بود.

گرچه این تحقیق علت قطع دریافت داروها را بررسی نکرده بود، اما بیماران مسن‌تر، مجرد و با تحصیلات پایین‌تر بیشتر داروی خود را قطع کرده بودند.

نتایج این بررسی در شماره دوشنبه Archives of Internal Medicine منتشر شده است.
این شماره نشریه حاوی گروهی از بررسی‌های مشابه بر روی بیمارانی است که داروهای‌شان زودتر از موقعی که باید، قطع کرده بودند.

دکتر پاتریک اوکانر از "بنیاد پژوهشی همراهان بهداشت" در مینیاپولیس در سرمقاله‌ای در این شماره نشریه می‌گوید:"با توجه به این نتایج بیماران و پزشکان باید دقیق‌ترعمل کنند.  بیماران باید ازخود بپرسند مهمترین داروها در برنامه درمانی من چیست، داروهایی که به من کمک می‌کنند که آنقدر زنده بمانم که بزرگ ‌شدن نوه‌هایم را ببینم و پزشکان لازم است به همه بیماران در مورد داروهایی که تجویز می‌کنند آگاهی بیشتری بدهند و نحوه مصرف آنها بوسیله بیماران را پیگیری کنند."

کد خبر 4859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز