گروه سیاسی:‌ ثبت نام داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان‌های تهران، قزوین، ایلام و آذربایجان شرقی که همزمان با انتخابات مجلس هشتم 24 اسفند برگزار خواهد شد، از صبح روز پنجشنبه 13 دی آغاز می‌شود.

داوطلبان یا نمایندگان نامزدی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان که به صورت کتبی معرفی شده باشند، می‌توانند از ساعت 8صبح به مدت یک هفته با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه استان‌های اعلام شده یا وزارت کشور مراجعه و ثبت‌نام کنند.

جمع‌آوری استعـلامات

دادستان کل کشور درباره‌ تشکیل ستاد استعلامات انتخابات در دادستانی کل گفت: وظیفه‌ دستگاه قضائی در این بعد تنها در زاویه‌ رسیدگی قضائی است و ما تلاش داریم به دور از هرگونه گرایش خاص در چارچوب قانون، این وظیفه را به‌نحو احسن انجام دهیم.

قربانعلی دری نجف‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: قوه‌قضائیه وظایف خطیری در امر انتخابات دارد که امیدواریم با همکاری ارگان‌ها و تلاش دستگاه‌های ذی‌ربط شاهد برگزاری یک انتخابات آبرومند و قانون‌مدار باشیم که همه‌ مردم نیز در آن حضور داشته باشند.

رئیس ستاد استعلامات انتخابات گفت: 4ارگان، موظف به پاسخگویی در برابر استعلامات هستند که جمع‌آوری آنها در سطح دستگاه قضائی در ستاد استعلامات مستقر در دادستانی کل صورت می‌گیرد تا از این طریق به صورت یک جا به شورای نگهبان و مراجع ذی‌ربط اعلام شود.

کمیته تدوین منشور اخلاق انتخابات

رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور و معاون سیاسی وزیر کشور از تشکیل کمیته‌ای برای تدوین منشور اخلاقی انتخابات در وزارتخانه کشور در انتخابات پیش روی مجلس هشتم خبر داد.

علیرضا افشار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان افزود: این کمیته جهت تدوین منشور اخلاقی انتخابات زیر نظر صاحب‌نظران اخلاق اداره خواهد شد.

وی خواستار اطلاع‌رسانی رسانه‌ها درباره این منشور شد.

کد خبر 40811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز