گروه سیاسی: جبهه متحد اصولگرایان در بررسی‌های اولیه 70 نفر را برای حوزه انتخابیه تهران برگزید.

پس از ماه‌ها رایزنی و تبادل نظر میان گروه‌های مختلف و وعده تعیین فهرست نهایی جبهه متحد اصولگرایان به ویژه در حوزه انتخابیه تهران، این انتظار رو به پایان بوده و قرار است از میان 70‌نفری که به‌عنوان نامزدهای نهایی اصولگرایان از جمع 136نفره گزینه‌های این جبهه برای حوزه انتخابیه تهران معرفی شده، 30نفر به‌عنوان فهرست نهایی که همه اصولگرایان متعهد شدند از آنها حمایت کنند، انتخاب و معرفی شوند؛ هرچند که ممکن است این معرفی تا زمان تبلیغات قانونی انتخابات مجلس هشتم رسماً اعلام نشود.

این خبر را دبیراجرایی جبهه‌متحد اصولگرایان نیز در گفت‌وگو با ایرنا تأیید کرد و افزود: فهرست نهایی اصولگرایان تا قبل از ثبت نام (یعنی تا 4روز دیگر) نهایی می‌شود امااینکه چه زمانی اسامی افراد حاضر در این فهرست اعلام شود، مشخص نیست.

سیدشهاب‌الدین صدر خاطرنشان کرد: اعلام‌اسامی نهایی فهرست جبهه متحد به شرایط فضای انتخاباتی و ثبت نام‌کنندگان نهایی در آن بستگی دارد.

دخالت نمی‌کنم

محمدباقر قالیباف در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه مراسم سخنرانی خود در دانشگاه تربیت مدرس درباره احتمال ارائه‌ فهرستی به جبهه متحد اصولگرایان تأکید کرد: نه، من اعلام کرده‌ام که در این بحث‌ها نه دخالت می‌کنم و نه به‌دنبال سهم‌خواهی و مسائل این‌گونه هستم.

علیرضا زاکانی یکی از اعضای شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان نیز در این باره به فارس گفت: قالیباف اعلام کرده که فهرستی را به جبهه‌ متحد معرفی نمی‌کند.

تهیه فهرست روز مبادا

خبرگزاری آریا گزارش داد که شورای اجرایی جامعه روحانیت مبارز برای روز مبادا یعنی زمانی که اصولگرایان به‌دلیل اختلافات نتوانند به فهرست واحد برای انتخابات مجلس هشتم دست یابند، فهرست جایگزین تهیه می‌کند.

تلاش شورای هماهنگی نیروهای انقلاب

شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی با صدور نخستین بیانیه خود به مناسبت انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که این شورا به منظور جلوگیری از تحقق آرزوی دیرینه دشمنان نظام اسلامی برای بروز اختلاف بین نیروهای اصولگرا و تکرار مجلس ششم، وحدت اصولگرایان را پاس می‌دارد و در جهت نیل به این مهم حرکت خواهد کرد.

کد خبر 40591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز