همشهری آنلاین: کتاب «نگاهی به ایران» کار مشترک انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انتشارات کیت هلند در شیراز رونمایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون، این کتاب با مدیریت تولید سیدمهدی شجاعی و دستیاران او در این پروژه افسانه فدایی و لیلی حائری حاصل همکاری مشترک کانون و موزه کودک هلند است که طی دو سال تلاش کردند کودکان دو کشور را با فرهنگ یکدیگر آشنا سازد.

پروژه تبادل فرهنگی کودکان ایران و هلند طی سال‌های 1383 تا 1385 بین دو کتابخانه کانون در تهران و دو مدرسه هلند در شهر آمستردام صورت گرفت و ضمن آن بچه‌ها با تبادل نوشته‌ها و آثار هنری خود و ارتباط‌های اینترنتی یکدیگر را بیشتر شناختند ضمن این که موزه کودک هلند وابسته به مؤسسه سلطنتی این کشور نیز با ارایه آثاری از فرهنگ و هنر ایرانی در آمستردام تلاش کرد فرهنگ ایران را به کودکان هلندی معرفی کند.

کتاب «نگاهی به ایران» در حال حاضر به زبان‌های فارسی، انگلیسی و هلندی منتشر شده و قرار است به زودی نسخه‌های هلندی و انگلیسی آن در اختیار بچه‌های کشور هلند و دیگر کشورهای جهان قرار گیرد.

 این کتاب که از روز پنج‌شنبه 29 آذر در حاشیه یازدهین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در شیراز به صورت رسمی ارایه می‌شود در بخش‌های مختلف به معرفی تاریخ، جغرافیا، شعرها، مردم، حمل و نقل، دین و مذهب، اساطیر و افسانه‌ها، آداب و رسوم، آموزش و پرورش، غذاهای ایرانی، اقتصاد، فرهنگ و هنر، فرش و طبیعت ایران می‌پردازد.

 آیین رونمایی این کتاب با حضور مسؤولان انتشارات کیت هلند و کانون ساعت 15 تا 17 روز 29 آذر در مجتمع فرهنگی‌، رفاهی فرهنگیان شهر شیراز برگزار می‌شود.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون با حضور 60 قصه‌گوی ایرانی و 10 قصه‌گوی خارجی از روز 27 آذر در شیراز آغاز شده است و روز 30 آذر با معرفی برترین قصه‌گویان کانون در شیراز پایان می‌یابد.

کد خبر 39603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز