گروه سیاسی: ساختمان گلریز در خیابان استاد مطهری میزبان خبرنگاران و عکاسان رسانه‌‌ها بود که آمده بودند تا از زبان 3نماینده جبهه متحد اصولگرایان که از جبهه پیروان خط امام و رهبری، اصولگرایان تحولخواه و رایحه خوش خدمت را نمایندگی می‌کنند و ظاهرا از این پس نقش سخنگویی و اطلاع رسانی را در این جبهه به عهده خواهند داشت، اخبار و تحولات این جبهه را جویا شوند.

به گزارش خبرنگار همشهری، از جمله نکات حایز توجه در این نشست حضور تعداد قابل توجهی از خبرنگاران حتی از رسانه‌‌های خارجی نظیر خبرگزاری فرانسه و فایننشال تایمز بود که نشان از اهمیت این نشست و همچنین جایگاه فعلی جبهه متحد اصولگرایان در میان احزاب و جریانات سیاسی حاضر در جامعه است که البته می‌تواند به نوعی بازگوی جایگاه اجتماعی آن‌ها نیز باشد؛ آنچه که نماد آن را می‌توان در پیروزی‌‌های اصولگرایان در چند انتخابات اخیر به وضوح دید.

توافق در اکثر استان‌ها

همان طور که پیش‌بینی می‌شد قرعه اولین سخنران نشست، به نام شهاب الدین صدر اصابت کرد که هم دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان است و هم نماینده جبهه پیروان خط امام و رهبری.

صدر با اشاره به عملکرد این جبهه اظهار داشت: در بسیاری از استان‌ها اولویت بندی‌‌های اولیه صورت گرفته و کار بر اساس روند اجرایی تعیین شده از سوی جبهه متحد پیش می‌رود که در اکثر این استان‌ها توافق با نامزد‌ها صورت گرفته است.

وی ضمن تشریح اقدامات این جبهه از ابتدا تا کنون گفت: از ابتدای سال 86 برنامه ریزی برای تشکیل جبهه متحد اصولگرایان صورت گرفت و کار بر اساس ساز و کار تعیین شده از سوی این جبهه پیش رفته است.

صدر درباره چگونگی شکل‌گیری ساز و کار تعیین شده برای جبهه متحد اصولگرایان افزود: تا‌کنون چهار همایش در تاریخ ‌های 25 مرداد، 3 آبان، اول آذر و 15 آذرماه برگزار کردیم که بر اساس آن به ترتیب گروه‌‌های 6 نفره استان‌ها ضمن آشنایی با دستورالعمل و وظایف کمیته‌‌ها و شورا‌های استانی سازوکار مناسب را برای رسیدن به نامزد‌های واحد مورد بحث قرار داده و کمیته‌‌های استانی نیز در آخرین همایش نتیجه فعالیت‌‌های خود را بر اساس سازوکار تعیین شده که رسیدن به نامزد‌های واحد بود مطرح کردند.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصواگرایان با اشاره به سیر جریان اصولگرایی در کشور تصریح کرد: جبهه متحد سعی کرده که بر اساس دستورالعمل و فرآیند تعیین شده از سوی این جبهه سازوکار مناسبی را در کل کشور پیش گرفته که بحمدالله تا کنون نتایج خوبی را در بر داشته است.

عضو جبهه متحد اصولگرایان ادامه داد: تمام تلاش این جبهه بر آن است که افراد در قالب گروه ‌های سیاسی فعالیت کنند تا انتخاباتی شایسته جمهوری اسلامی ایران در 24 آذر ماه برگزار شود.

صدر همچنین چارچوب اخلاقی و رعایت ارزش ‌ها را در صدر فعالیت ‌های گروه ‌های سیاسی از جمله جبهه متحد اصولگرایان مباحثی مهم توصیف کرد و افزود: اگر خوا‌هان مجلسی کارآمد و با اقتدار هستیم که می‌تواند انسجام در اجرایی کردن قوانین وضع شده را بیشتر کند، باید به دنبال مجلسی باشیم که علاوه بر کار نظارتی در کنار دولت خدمتگزار تن‌ها به فکر خدمت به مردم باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مردم با حضور در انتخابات 24 آذر علاوه بر پرشور کردن انتخابات، مجلس شایسته ای را انتخاب کنند.

اعتماد به ارزش ‌های اصولگرایی

علیرضا زاکانی نیز در این نشست خبری با تاکید بر اینکه تفاهم و همراهی جبهه متحد در گذشته جناح اصولگرا سابقه نداشته است گفت: گروه ‌ها باید به جای اینکه سهمی برای خود قایل باشند به ارزش‌أ‌هایی اعتماد داشته باشند که فضایی گفتمانی امروز را در کشور رقم زده است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه، تفاهم و همراهی در قالب یک مبنا و چارچوب شکل گرفته که در گذشته در جناح اصولگرایان وجود نداشته، گفت: این وضعیت نشانه ارزش ‌های اعتقادی و مبنایی است که به نوعی جهت امروز گفتمان در کشور را رقم زده و مبتنی بر آن تلاش همه بر این است تا با فراهم آوردن بستر مناسب، شرایطی را بسازند که در رقابت سالم و منطقی، امکانی را مهیا کنند که مردم با امید و شور و نشاط ویژه با حضور در انتخابات مشارکت حداکثری را رقم بزنند.

عضو جبهه متحد اصولگرایی ادامه داد: گروه ‌ها باید به جای اینکه سهمی برای خود قایل باشند به این ارزش‌ها اعتماد داشته و تلاش کنند با حضور حداکثری و تفاهم کامل رقابت سالمی را برای مجلس هشتم دنبال کنیم.

وی که به نمایندگی از اصولگرایان تحول‌خواه سخن می‌گفت، با اشاره به این نکته که در گذشته تفاهمات بسیاری در این جناح شکل گرفته و در امروز اقبال عمومی را باعث شده است، اظهار داشت: امیدواریم جمع دوستان این شرایط را با همتی که دارند، مهیا کنند تا انتخاباتی نمونه و مجلسی کارآمد، اصولگرا و خدمتگزار داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: جبهه متحد اصولگرایان امروز از اقبال عمومی برخوردار است و جمع دوستان ما تلاش می‌کنند تا انتخابات مجلس هشتم انتخاباتی نمونه و پرشور باشد.

این عضو جبهه متحد اصولگرایان اظهار امیدواری کرد: مجلس آینده، مجلسی کارآمد، اصولگرا با انتخاب مردم، مجلسی خدمتگزار برای رشد و تعالی جامعه اسلامی ایران باشد.

به دنبال تحقق اتحاد ملی

دیگر عضو اجرایی جبهه متحد اصولگرایی تاکید کرد: موفقیت جبهه متحد اصولگرایی در انتخابات مجلس هشتم می تواند توفیق یک مجموعه بزرگ از تمام معتقدین به راه و خط امام و رهبری باشد و آثار و نشانه ‌های پر خیر و برکتی را برای مردم ما به همراه خواهد داشت.

مجتبی زارعی در ادامه نشست خبری جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه اصولگرایان و منتقدین به اسلام و رهبری، سکاندار حرکت امت اسلامی هستند، اظهار داشت: اصولگرایان همواره در تمام عرصه ‌های سیاسی و اجتماعی تلاش کردند که حول تحقق اهداف اسلامی وحدت داشته باشند.

نماینده رایحه خوش خدمت با تاکید بر لزوم پیگیری نقطه نظرات مقام معظم رهبری در چارچوب اتحاد ملی، اعلام کرد: خوشبختانه امروز مجموعه ای منسجم برای تحقق اتحاد ملی در مجلس هشتم ایجاد شده است.

وی افزود: اصولگرایان از ابتدای انقلاب تاکنون همواره تلاش کرده‌اند در عرصه ‌های مختلف سیاسی و اجتماعی حول محور ارزش‌ها و تحقق اهداف بزرگ انقلاب اسلامی به وحدت دست یابند.

زارعی ادامه داد: در این برهه و در سال 86 با توجه به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی اصولگرایان این وظیفه و مسئولیت را بر دوش خود احساس می‌کنند تا گام دیگری را برای وحدت میان خود و تحقق و نمود آن در مجلس هشتم بردارد.

وی یکی از ویژگی ‌های جبهه متحد برای انتخابات مجلس هشتم را فعال کردن شورا‌ها و کمیته ‌های استانی در تمام حوزه ‌های انتخابیه و مشارکت دادن همه اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم بر شمرد.

زارعی در ادامه با اشاره به گزارش دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان مبنی بر اینکه فرآیند‌های پیش بینی شده، تاکنون به نحو مطلوبی پیش رفته است، گفت: امیدواریم تا آخرین مرحله با همراهی دوستان اصولگرایمان در انتخابات مجلس هشتم گام برداریم.

این نماینده رایحه خوش خدمت همچنین گفت: امیدواریم با موفقیت اصولگرایان در این مقوله که با اقبال مردم از یک فعالیت بزرگ سیاسی و اجتماعی و سود معتقدین به راه امام و رهبری رقم می خورد، آثار پر خیر و برکتی را برای ملت و مردم ما به همراه داشته باشد.

پس از پایان سخنان 3نماینده جبهه متحد اصولگرایی، خبرنگاران رسانه‌ها سوالات خود را مطرح کردند که البته به دلیل کمبود وقت، زمان کافی برای پرسش تمام خبرنگاران فراهم نشد.

شهاب‌الدین صدر در پاسخ به سوال خبرنگار همشهری درباره میزان و چگونگی هزینه‌‌های تبلیغاتی اصولگرایان با بیان اینکه بخشی از هزینه‌‌های انتخاباتی توسط ستاد‌های شخصی نامزد‌ها صورت می‌گیرد، اظهار امیدواری کرد که گروه‌‌ها در زمان مناسب نسبت به اعلام هزینه‌‌های خود به صورت شفاف اقدام کنند.

خبرنگاری از شهاب الدین صدر پرسید آیا جبهه متحد اصولگرایی قصد دارد که به یک حزب تبدیل شود که وی پاسخ داد: ما گفتمان اصولگرایی را به عنوان یک جریان اصیل در کشور می‌دانیم و نگاهمان به جبهه متحد اصولگرایان به عنوان یک حزب و گروهی که در کشور بخواهد تابلویی داشته باشد و کار حزبی کند نیست.

صدر تاکید کرد که جبهه متحد اصولگرایان تعلقات حزبی وگروهی ندارد.

زارعی عضو دیگر جبهه متحد اصولگرایان و عضو رایحه خوش خدمت نیز در پاسخ به سئوالی در خصوص رابطه جبهه متحد اصولگرایان با دولت گفت: جبهه متحد هیچ گونه رابطه ای رسمی با دولت فعلی ندارد هر چند که جبهه متحد اصولگرایان مدافع حرکت، رویکرد و فعالیت های دولت نهم است و تلاش می‌کنند تا فضایی فراهم شود که همانطور که در مجلس هفتم به خواست‌ها و نیازهای مردم با سرعت و کیفیت پاسخ داده می شود در مجلس هشتم نیز شاهد این روند باشیم.

وی تاکید کرد: جبهه متحد اصولگرایان یک مجموعه دولتی نیست، بلکه یک مجموعه خود جوش است و بر اساس تعهدات مجموعه ای اصولگرایان تشکیل شده است.

در ادامه این نشست زاکانی یک عضو دیگر جبهه متحد اصولگرایان نیز در پاسخ به سئوالی در خصوص ارزیابی جبهه متحد اصولگرایان در رابطه با گرانی‌های اخیر، گفت: تورم و گرانی وجود دارد و هیچ‌کس نمی تواند آن را نفی کند. اما به نظر بنده بیشتر باید به علت‌ها پرداخت تا بتوان تدبیری درست اندیشید.

وی افزود: تلاش‌هایی که توسط دست‌اندرکاران، مجریان و عناصر دولت و مجلس در این زمینه شکل می‌گیرد می‌تواند باعث کنترل تورم و بهبود شرایط شود.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان همچنین درباره بررسی فهرست نامزدهای تهران خاطر نشان کرد: هنوز بررسی مصادیق دراین خصوص آغاز نشده اما ما از تمامی گروه‌هایی که در جبهه متحد و یا خارج از آن با ما اتحاد و هم اندیشی دارند خواسته‌ایم تا فهرست‌ها و افراد مورد نظر خود را به ما ارائه کنند.

وی یاد آورشد: اکنون در خصوص سیاست تنظیم فهرست تهران فعالیت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا قبل از دی ماه و قبل از آغاز ثبت نام‌ها فهرست نهایی را اعلام کنیم.

علیرضا زاکانی هم به رایزنی‌های جبهه متحد اصولگرایان با گروه‌های دیگر اصولگرا اشاره کرد و گفت: ماحصل این جلسات تفاهمات بسیار خوبی بوده است و اگر گروهی وجود دارد که می‌خواهد به این جمع بپیوندد ما از آن استقبال می‌کنیم چرا که در آینده‌ای نزدیک با جمع افزون‌تری کار را دنبال خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: نظر مثبتی نسبت به اصل جبهه متحد اصولگرایان وجود دارد و برخی از بحث‌ها و گمانه زنی‌هایی که صورت می گیرد شاید به خاطر کم اطلاعی برخی افراد باشد.

زاکانی متذکر شد: جبهه متحد اصولگرایان هنوز ورودی به فهرست‌ها پیدا نکرده است و در انتخاب کاندیداها سهمیه بندی را دنبال نمی‌کند بلکه اساس کار خود را بر رعایت شرایط و ارزش‌ها گذاشته است.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: ما به هیچ وجه نفی هیچ‌کس را در دستور کار خود قرار نداده ایم و جلساتی را با آقایان لاریجانی، رضایی و قالیباف تاکنون داشته‌ایم و آنان نیز تعاملاتی را به صورت جدی با ما برقرار کرده‌اند واین مباحث سیر خود را دنبال می‌کند.

خبرنگاری پرسید، زنان اصولگرا چند درصد از فهرست نهایی را تشکیل خواهند داد که زاکانی پاسخ داد: حضور فعال و حداکثری زنان اصولگرا مد نظر ماست و تاکنون خواهران اصولگرا از ما درخواست درصد مشخصی به عنوان سهمیه نیز نداشته‌اند.

کد خبر 38907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز