دوشنبه ۷ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیته انتقالی فوتبال گفت سرمربی آینده تیم ملی حتما خارجی است.

به گزارش ایسنا محسن صفایی‌فراهانی در این باره گفت: برای انتخاب سرمربی آینده تیم ملی دو، سه گزینه مد نظر داریم که در طی روز‌های آینده یکی از آنها به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال معرفی خواهد شد.

صفایی‌فراهانی اظهارکرد: بر اساس برنامه‌ای که در کمیته‌ی انتقالی پی‌گیری کرده‌ایم به دنبال جذب یک مربی سطح اول خارجی هستیم. گزینه‌های مورد نظر ما نیز از اروپای غربی هستند که تاکنون نیز با دو، سه مربی مذاکرات مستقیمی را انجام دادیم که پس از توافق کامل یکی از این مربیان به ایران خواهد آمد.

وی افزود: مذاکرات در حال انجام است و قطعا سرمربی جدید تیم ملی از شاخص‌ترین چهره‌های مربیگری اروپا خواهد بود.

صفایی فراهانی اظهار کرد: اصل مذاکره برای انتخاب سرمربی جدید را بر پایه‌ی صداقت گذاشته‌ایم، به گونه‌ای که در مذاکره با این مربیان صادقانه کم و کاستی‌های فوتبال ایران و شرایط آن را به مربیان اعلام می‌کنیم تا در آینده مشکلی برای فوتبال بوجود نیاید و همچنین توقعات کاذبی را برای کادر فنی آینده ایجاد نکرده باشیم.

قلعه‌نویی هنوز سرمربی تیم ملی است

رییس کمیته‌ی انتقالی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: سرمربی، بدنساز و پزشک آینده تیم ملی خارجی خواهند بود. در این بین در تلاشیم تا یک دستیار ایرانی برای تیم ملی انتخاب کنیم.

صفایی فراهانی گفت: در مورد دستیار ایرانی نیز بحث‌هایی شده است، از بین گزینه‌هایی که دارای مدرک A مربیگری بوده و به زبان خارجی نیز مسلط باشند، به عنوان دستیار سرمربی آینده انتخاب خواهند شد.

رییس کمیته‌ی انتقالی هم‌چنین در مورد تغییر سبک‌های فوتبال ایران با حضور مربیان متفاوت خارجی اظهار کرد: با این نظر کاملا موافقم. متاسفانه به دلیل شرایطی که در فوتبال ایران وجود داشته، این سردرگمی نیز همیشه قابل رویت بوده است.

 پس از سامان یافتن فدراسیون فوتبال و با اجرایی شدن اساس‌نامه و تشکیل کمیته مسابقات و برنامه‌ریزی باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا تغییرات در سبک فوتبال ملی به حداقل برسد و برنامه‌ریزی‌ها با یک تفکر مشخص و برای بلند مدت باشد.

صفایی فراهانی هم‌چنین در مورد بحث‌های اخیر مطرح شده مبنی بر مخالفت احتمالی فیفا با حضور محمد علی آبادی در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: همانطور که پیش از این نیز گفته بودم فیفا مخالف حضور هیچ وزیر دولتی در انتخابات فوتبال نیست و بر اساس اساس‌نامه فدراسیون فوتبال نیز این موضوع هیچ ‌ایرادی ندارد.

وی افزود: در کشورهای زیادی وزرای دولت مسوول مستقیم فوتبال هستند. در ایران نیز حضور علی آبادی متناسب با اساس‌نامه‌ی کنونی فدراسیون فوتبال بوده است.

کد خبر 35227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز