سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال از مشخص شدن وضعیت نهایی فهرست اسامی تیم ملی در روز 21 آذر خبر داد.

حسن غفاری رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال با بیان این مطلب به مهرافزود: برنامه ریزی ها و رایزنی های لازم برای انتخاب بهترین حریفان تدارکاتی برای تیم ملی از سوی کمیته روابط بین الملل بطورجدی درحال پیگیری است و تاکنون برگزاری یک دیدار دوستانه قطعی شده است.

غفاری اظهار داشت: تاکنون دیداربا کاستاریکا در روز 10 بهمن ماه درتهران قطعی شده و برای دو دیدار دوستانه با تیم ملی مالی و باشگاه هانزاروشتوک آلمان درحال مذاکره هستیم که برای برگزاری این دو دیدارتدارکاتی توافقات لازم انجام شده ولی تاکنون قراردادی دراین زمینه به امضا نرسیده است.

وی با اشاره به لغو دیدارتدارکاتی با تیم ملی مقابل چین اظهار داشت : زمان مورد نظرطرفین برای برگزاری این دیدار دوستانه مناسب نبود و ازهمین رو برگزاری این مسابقه کاملا منتفی شد.

رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال ازعلاقمندی فدراسیون فوتبال قطر برای برگزاری یک دیدارتدارکاتی مقابل تیم ملی فوتبال کشورمان قبل ازمسابقات مقدماتی جام جهانی خبر داد و اظهارداشت: با توجه به نخستین دیدارتیم فوتبال قطر در مسابقات مقدماتی مقابل استرالیا این تیم علاقمند است پیش از این دیداریک بازی تدارکاتی درتهران مقابل تیم ملی کشورمان برگزار کند که هنوز بر سر تاریخ برگزاری این دیدار به توافق نرسیدیم و منتظر پیشنهاد جدید قطریها در این زمینه هستیم ضمن اینکه تاکید داریم این زمان نباید لطمه ای به بازیهای لیگ وارد کند.

غفاری با بیان اینکه با وجود محدودیت های فدراسیون فوتبال در برگزاری دیدارهای تدارکاتی در روزهای فیفا، این کمیته همچنان درحال رایزنی با کشورهایی متناسب با حریفان اصلی تیم ملی درمسابقات مقدماتی است، تاکید کرد : تیم ملی تا قبل از نخستین دیدارخود درمسابقات مقدماتی جام جهانی مقابل سوریه با تدارکات کامل گام در این مسابقات خواهد گذاشت.

وی در خصوص احتمال تعویق دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2010 در قاره آسیا تصریح کرد : در این زمینه توافق نظر بین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود ندارد و هر یک از این دو نهاد رسمی فوتبال از منظر و تقویم مسابقاتی خود برای بازی‌های مقدماتی برنامه ریزی کرده اند . از همین رو احتمال تطبیق این برنامه ها وجود دارد که در این صورت زمان دیدارهای مقدماتی قطعا دستخوش تغییرخواهد شد با این وجود فدراسیون فوتبال تاکنون برنامه مسابقات خانگی خود را برحسب برنامه فیفا تنظیم و ارائه کرده و در صورت هرگونه تغییری خود را با برنامه جدید هماهنگ خواهد کرد.   

عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال در بخش پایانی سخنان خود پیرامون مهلت اعلام فهرست 50 بازیکن تیم ملی برای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: فدراسیون فوتبال تا 4 ژانویه (14 دی ماه) فرصت دارد تا لیست بازیکنان تیم ملی را به فیفا ارسال کند اما معمولا فیفا به کشورهایی که تیم ملی شان سرمربی ندارد زمان بیشتری را اختصاص می دهد ضمن اینکه در کمیته انتقالی نیز این مسئله در دستور کار اعضا قرار گرفته و پیش بینی های لازم در این زمینه انجام شده و احتمالا در جلسه روز چهارشنبه درخصوص اعلام اسامی 50 بازیکن تیم ملی تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر 38887

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز