سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

گروه‌ورزشی: اعلام اسامی‌نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال به تعویق افتاد.

تعویق اعلام اسامی نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی که فضای انتخابات به دلیل فشار و لابی گسترده برای مخدوش اعلام کردن آرای نامزدهای مستقل، ملتهب به نظر می‌رسد، حاکی از توقف پروژه انتخابات یک‌سویه است.

آنجایی که صفایی فراهانی از رسیدگی به تخلفات انتخابات خبر می‌هد: هر کسی درباره روند انتخابات شکایتی دارد باید به صورتی کتبی اعتراض خود را ارسال کند و ما نیز به آن رسیدگی خواهیم کرد.

در این میان تضاد دیگری در موضع‌گیری مسئولان برگزاری انتخابات به وجود آمد. طبق گفته دبیرکل موقت فدراسیون فوتبال، اعلام اسامی ‌فقط از سوی کمیته تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات قانونی است.

مهدی محمدنبی در خصوص نشست چندساعته اعضای کمیته انتقالی جهت احراز صلاحیت نامزدها برای ریاست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: طبق قانون، 5 روز فرصت داریم که مدارک نامزدها را بررسی کنیم و رغبتی و صالحی با جدیت کلیه مدارک را بازبینی کرده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون 6 باشگاه فرم‌های‌شان را ارسال نکرده‌اند و سایرین با پست پیشتاز این کار انجام داده‌اند.

 دبیر کل فدراسیون فوتبال در خصوص شرایط نامزدها چنین اظهار داشت: در شرایط فعلی ترجیح می‌دهم راجع به آنها حرفی نزنم تا در روزهای آینده شرایط‌شان مشخص شود.

نبی در پاسخ به شایعه احتمال رد صلاحیت مصطفی آجورلو گفت: نمی‌توانم در این زمینه حرفی بزنم اما ظرف 42 ساعت آینده همه‌چیز درباره شرایط این نامزد، روشن خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل اختلاف‌نظر اعضا، تصمیم‌گیری به آینده موکول شده است، تصریح کرد: می‌خواستیم با انجام این نشست نتیجه‌گیری کنیم اما به دلیل کامل نبودن مدارک، تصمیم‌گیری به تعویق افتاد.

از سویی دیگر وقتی آخرین ساعات اداری روز پنج‌شنبه هفته گذشته به پایان رسید، تمامی‌ نامزدهای ریاست فدراسیون و نامزدهای حضور در هیأت رئیسه فدراسیون، ثبت‌نام کردند تا این موضوع، وارد مرحله دوم شود که احراز شرایط حضور آنها از سوی کمیته‌ رسیدگی و تطبیق مدارک نامزدها بود.

در این بین، حضور محمد علی‌آبادی و مصطفی آجورلو، نوید رقابتی جالب را در انتخابات ریاست می‌داد اما نام علی کفاشیان (دبیرکل کمیته ملی المپیک) هم نظر ناظران را جلب کرد. وی روز شنبه و 2 روز پس از ثبت‌نام در گفت‌وگو با فارس، عنوان کرد: روز پنج‌شنبه با حاضر شدن در محل فدراسیون، فرم ثبت‌نام را تکمیل کرده و تحویل مسئولان مربوطه دادم.

وی افزود: رایزنی‌های لازم را در خصوص گرفتن امضای‌ 10 تن از اعضای مجمع فدراسیون که لازمه حضور در انتخابات است، انجام می‌دهم و تاکنون تعدادی از امضاها را گرفته و بقیه به زودی تکمیل خواهد شد.

این صحبت‌های علی کفاشیان در حالی گفته شد علی رغبتی، عضو کمیته رسیدگی و تطبیق مدارک نامزدهای فدراسیون اعلام کرده است که تا زمانی‌که اصل فرم‌ها ارسال نشود، نسخه‌ ارسالی فرم مخدوش محسوب می‌شود؛ آن دسته از فرم‌هایی که نه با نمابر ارسال شده و نه اصل آن تا پایان وقت تعیین شده رسیده هم شامل مخدوش‌ها می‌شود؛ فرم‌هایی که در آن خط‌خوردگی وجود دارد هم همین‌گونه هستند.

فرم‌های تهیه‌شده باید شفاف و واضح باشد و جای نوشتن اسامی‌مورد نظر کاملا مشخص است و اگر شخصی نام فردی را در قسمتی که در آن نامزد نشده قرار دهد، آن فرم مخدوش می‌شود.

در واقع، کفاشیان خود عنوان کرده بود که شرایط حضور در انتخابات را ندارد؛ موضوعی که بلافاصله از سوی خودش تکذیب شد او در این باره می‌گوید: پس از آنکه در انتخابات فدراسیون ثبت‌نام کردم، از رابط خود خواستم تا برای جمع‌آوری امضاها اقدام کند. اکنون هر 10 امضای مورد نیاز را جمع کرده‌ام.

وی در واکنش به اعلام اسامی‌ این افراد، گفت: آنها نمی‌خواهند نامشان فاش شود.

این اظهارات در حالی از سوی کفاشیان مطرح شد که وی از سوی برخی مقامات ورزش تحت فشار قرار گرفته بود. کفاشیان پس از مصاحبه نخست بود که فهمید، چه جملاتی نسنجیده‌ای را بر زبان جاری کرده است.

اکنون، فایل صوتی سخنان اول دبیر کمیته ملی المپیک روی خروجی خبرگزاری فارس قرار می‌گیرد تا این ابهام بزرگ ایجاد شود که چه اتفاقی در این خصوص روی داده که در چند لحظه، توانسته امضاها را روز پنج‌شنبه تحویل فدراسیون فوتبال دهد!

این ابهام بزرگ چون علامتی سؤال برابر کمیته رسیدگی و تطبیق مدارک نامزدهای فدراسیون فوتبال و کمیته انتقالی قرار گرفته و آنها را به چالش کشانده است. شواهد گویای همه چیز است اما تصمیم تصمیم‌گیران چه خواهد بود؟ باید صبر کرد.

صفایی فراهانی در پایان جلسه 6 ساعته کمیته انتقالی در واکنش به اعتراض برخی از نامزدهای انتخابات این فدراسیون گفت: تا به حال هیچ تخلفی مشاهده نشده و هر کسی درباره روند انتخابات شکایتی دارد باید به صورت کتبی اعتراض خود را ارسال کند و ما نیز به آن رسیدگی خواهیم کرد.

محسن صفایی فراهانی در توضیح تعویق اعلام اسامی‌ گفت: بر اساس قانون، اعضای مجمع باید تا 48 ساعت پس از پایان ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال، اصل فرم پیشنهادی خود را به فدراسیون ارسال کنند. ما نیز برای بررسی این مدارک در جلسه کمیته انتقالی بررسی‌های زیادی را انجام دادیم اما به دلیل آن که 15 عضو مجمع شامل 6 باشگاه و 9 هیات فوتبال اصل مدارک خود را به وسیله پست پیشتاز به فدراسیون ارسال کرده‌اند، هنوز اصل مدارک دست ما نرسیده اما رسید پست پیشتاز آنها برای ما ارسال شده که نشان می‌دهد آنها به موقع اصل مدارک را ارسال کرده‌اند. بنابراین مشکلی به لحاظ قانونی وجود ندارد.

وی افزود: تمام مدارک را بررسی کرده‌ایم و تا به حال هیچ تخلفی مشاهده نشده است. تنها در یک مورد فرم ارسال شده به وسیله لاک دچار خدشه شده که باید منتظر بمانیم تا اصل فرم برای ما ارسال شود.

صفایی فراهانی در پاسخ به این سوال که چند نفر از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال واجد شرایط شناخته شده‌اند، گفت: 51 تا 61 نفر به طور کل در بخش ریاست و هیأت‌رئیسه تا به حال و پیش از بررسی 15 مدرک دیگر، برای حضور در انتخابات واجد شرایط هستند که در این میان 2 تا 3 نفر در بخش ریاست می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. موردی داریم که یکی از نامزدها 8 پیشنهاد داشته اما به دلیل آن که 15 مدرک به دست ما نرسیده، نمی‌توانیم به طور دقیق اظهارنظر کنیم.

کد خبر 32372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز