سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

با وجود تصریح مقامات فرانسه و رژیم صهیونیستی بر همراهی پاریس و تل‌آویو در مخالفت با برنامه هسته‌ای ایران، رئیس‌جمهوری فرانسه روز گذشته تصریح کرد: همکاری با ایران در زمینه انرژی هسته‌ای ممکن است و ما محکوم به مواجهه با این کشور نیستیم.

نیکولا سارکوزی در اولین سفر خود به مغرب در جمع خبرنگاران که مهر خبر آن‌را منتشر کرد، افزود: انرژی نمی‌تواند در آینده فقط در دستان کشورهای پیشرفته باشد و من اینجا در مراکش تأکید می‌کنم که همکاری با تهران امکان‌پذیر است و ما محکوم به مواجهه نیستیم.

همراهی پاریس و تل‌آویو

در همین حال اظهارنظر مقامات فرانسه و رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران بار دیگر حکایت از مواضع خصمانه پاریس در قبال ایران داشت.

ایهود اولمرت پس از گفتگو با نیکولا سارکوزی که 2 روز پیش انجام شد، با بیان این‌که تل‌آویو و پاریس درباره‌ برنامه هسته‌ای ایران دیدگاه مشابهی دارند از پیروی پاریس از مواضع صهیونیست‌ها علیه تهران خبر داد.

توجیه ایجاد سپر موشکی

رئیس‌جمهوری آمریکا هم روز گذشته در ادعایی جدید هشدار داد،  ایران می‌تواند پیش از سال 2015 یک موشک بالستیک بین قاره‌ای بسازد که قادر خواهد بود آمریکا و تمام اروپا را هدف قرار دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، جرج بوش در سخنانی در دانشگاه دفاع ملی آمریکا همچنین ادعا کرد: برنامه‌های آمریکا برای استقرار بخش‌هایی از سامانه دفاع موشکی در اروپا یک ضرورت فوری برای مقابله با تهدید ناشی از حمله ایران است.

کد خبر 34758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز